במשטרת מודיעין חושדים כי מספר נערים תלמידי בית ספר תיכון בשוהם היו מעורבים במהלך השנה האחרונה בעשרות עסקאות של מכירה והפצה של סמים אסורים לחבריהם לספסל הלימודים. 20 תלמידים בגילאי 14 - 17 נחקרו במשטרה באזהרה בחשד לעישון ושימוש בסמים. מחלקת התביעות של המשטרה הגישה היום (ראשון) כתב אישום כנגד אחד המעורבים המונה 23 סעיפי אישום בגין סחר והפצה של סמים.



עם זאת, במשטרה סבורים כי על פי החקירה ולאור העדויות שניגבו במהלך החודשיים האחרונים, מדובר בפרשה בהיקף נרחב הרבה יותר ולא מין הנמנע כי ייעצרו מעורבים נוספים.



חצר בית ספר, למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90


לפני כחודשיים הגיע לידי חוקרי מחלק הנוער של תחנת מודיעין מידע לפיו מספר תלמידים עוסקים בסחר בסמים בתוך בית הספר העל יסודי שבו הם לומדים בשוהם. על פי אותו מידע, חלק לא מבוטל מהתלמידים רוכשים וצורכים סמים, בחלק מהמקרים בתוך בית הספר ובמקרים רבים נוספים במסיבות ובמפגשים בין חברים.

בעקבות התלונה נפתחה חקירה סמויה ובמהלכה גבו חוקרי מחלק הנוער בתחנת מודיעין עדויות ממספר בני נוער. לאחר מכן נחקרו באזהרה 20 תלמידים, שקשרו מספר מעורבים וביניהם את החשוד המרכזי נגדו הוגש כבר כתב אישום, כמי שעומדים מאחורי אספקה והסחר בסמים.

בהנהלת בית הספר לא הבחינו בתופעה
עוד עלה כי בבדיקת מכשירי הטלפון הניידים של חלק מהחשודים אותרו תרשומות ברשת הוואטסאפ, שהעידו על עסקאות שבוצעו והזמנות של סמים ממספר מעורבים. כמו כן, החקירה העלתה כי אחד התלמידים שהוגדר על ידי הנערים כספק הסמים המרכזי, הביא עימו את הסמים מסוג קנאביס וחשיש בתוך ילקוט בית הספר וזאת כדי לא לעורר חשד לכאורה בקרב המורים.

החקירה עודנה נמשכת, וממנה עולה כי הנהלת בית הספר לא הבחינה בתופעה שהתעצמה בתוך בית הספר. גם הוריהם של התלמידים לא הבחינו במתרחש ונחרדו לגלות כי ילדיהם מעורבים בפרשה הקשורה לסמים.