פרשת השחיתות בעיריית כפר סבא: בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (ראשון) את מעצרו של ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, בחמישה ימים. בן חמו חשוד בביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. 



השופט עמית מיכלס קבע בהחלטתו כי החשדות נגד בן חמו התעצמו והתרחבו. "לאחר שעברתי על חומרי החקירה שהוצגו לעיוני, ניתן לומר שהחקירה התקדמה בצורה משמעותית ביותר, נוספו לתיק ראיות לא מעטות ממספר מקורות חקירתיים, החשד נגד החשוד התבסס והתעצם. כמו כן, ניתן לומר שנוספו חשדות חדשים לביצוע עבירות נוספות באותו הקשר", כתב השופט. הוא הבהיר כי לאור החומר שבחן מתגלות סתירות לא מעטות בין גרסתו של בן חמו לבין ראיות אחרות בתוך תיק החקירה לכאורה.



בבית המשפט נחשף באופן ודאי כי המשטרה מסתמכת בחקירתה לא מעט על עדותו ותלונתו של חזי ברזני, מי שהיה בעבר עוזרו של ראש העירייה.



פרקליטיו של החשוד ציינו בבית המשפט כי מדובר בהארכת מעצר שנייה ולכן הבחינה של בית המשפט אמורה להיות קפדנית וזהירה יותר ועל המשטרה להגיע עם ראיות משמעותיות. עוד הם טענו, כי ראש העירייה לא עומת עם טענות לביצוע עבירות שוחד וכי הוא לא זוכר שום שיחה עם מי מהקבלנים לגבי הודעות שקיבל לכאורה מרעייתו של אחד מהם.



הסנגורים ביקשו לשחרר את מרשם ממעצר וטענו כי גם ראשי הערים האחרים שנעצרו בגין פרשות דומות, למרות שכל פרשה נבחנת לגופה, שוחררו ממעצר תוך פחות משמונה ימים. ראש עיריית חדרה שוחרר אחרי שמונה ימי מעצר, ראש עיריית עפולה אחרי שלושה בלבד, ראש עיריית צפת וראשת עיריית נתניה אחרי שבעה ימים. לטענת עורכי הדין של בן חמו, ביום שני בבוקר מסתיימים ימי מעצר של מספר קבלנים ולכן לא קמה יותר עילה לשיבוש.



השופט מיכלס החליט כאמור להאריך את המעצר וציין כי "כל שניצבת לנגד עיניי בשלב זה היא השאלה האם יש מקום להורות על מעצרו של החשוד, ואם כן, לאיזה פרק זמן. בעניין זה אציין שלא מצאתי לנכון לערוך השוואה בין מעצרו של החשוד, שהינו ראש עיר, לבין תקופות המעצר שנקבעו בעניינים של ראשי עיר אחרים בעבר, שכן כידוע, יש לבחון כל בקשת מעצר לגופה ומובן מאליו כי החשדות נגד ראשי עיר אחרים שנעצרו בעבר שונים מאלו של החשוד, גם אם מדובר לעתים בעבירות דומות".