מנוף קרס הערב (ראשון) על אונייה שעגנה בנמל אשדוד. כתוצאה מקריסת המנוף לא נפגעו בני אדם, אך נזק רב נגרם לרכוש. זאת הפעם השנייה בתוך פחות משבוע שאירוע שכזה מתרחש. ב-13 לפברואר קרס מנוף על רכב בו ישבו אב ובתו בבת ים וכתוצאה מכך נפצעו השניים באורח קל ומפעיל המנוף נפצע באורח קשה.



חובש רפואת חירום, כונן מד"א, חגי נתני, סיפר אז: "הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א. מדובר בזירה מורכבת מאוד. מנוף בגובה של עשרות מטרים קרס על הכביש ופגע במספר רכבים. מפעיל המנוף כבן 30 נלכד ויחד עם כוחות הכיבוי חילצנו אותו תוך כדי הענקת טיפול רפואי והוא פונה במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבו קשה. גבר כבן 38 חולץ מרכב שנפגע מהמנוף, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בכל חלקי גופו, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה יחד עם גבר כבן 49 וילדה כבת 9 שהיו בסמוך ונפגעו באורח קל משברי המנוף שקרס. כוחות גדולים של מד"א יחד עם שוטרים ולוחמי האש סורקים את הזירה על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים במקום".


דובר ארגון מפעילי עגורן צריח, רועי וינשטיין, צפה את האירוע והזהיר מנפילת מנוף באשדוד: "האחריות פה היא גדולה, יש את הקבלן קרקע, קבלן דסק קרקע, את חברת ההקמה, אף אחד לא ביקש ברגע שמהנדס הקרקע אישר. יש מסמך מסוים, כאשר המסמך הזה לא נבדק על ידי הבודק המוסמך, אין יותר. יש עכשיו סכנה באשדוד, בפרויקט של האחים קלוד, שעובד עכשיו, שאני כמעט בטוח שאין לו תסקיר, אני כמעט בטוח שבפרדס חנה יש בעיה. הם ניסו לייצב את התחתית שלו פעמיים, לשפוך עוד בטון כי הוא נכשל פעמיים בטסט, וגם עליו אנחנו מתריעים שבועיים. בפרדס חנה יש מנופים בלי תסקיר. אני חושב על המנוף שנפל אתמול, אמרנו שהשמש תזרח, אחר כך, והיא זרחה".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר: "מבירור ראשוני של הפרטים עולה כי מדובר בעגורן חוף אשר משמש לפריקה של סחורה מאונייות אל קרקע הנמל. מסיבה שאינה ברורה כרגע ניתקה זרוע העגורן ונפלה על האונייה ממנה נפרקה הסחורה. מפקחי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית פתחו בחקירת נסיבות האירוע".