ארגון המורים העל יסודיים השבית הבוקר (שני) את הלימודים בבית הספר "אל סלאם" בשגב שלום, לאחר שביום חמישי הותקף באלימות על ידי רעולי פנים חמושים באלות אחד המורים בבית הספר. מארגון המורים נמסר כי בניגוד לסיכום עם המועצה האזורית שגב שלום, התלמיד שנחשד שהשתתף באירוע האלים נכנס לשטח בית הספר למרות שהוא הושעה מהלימודים.



שלמה חדד, מזכיר סניף נגב במחוז דרום של ארגון המורים, אמר ל"מעריב אונליין" כי "עד להודעה חדשה תהיה שביתה, כל עוד התלמיד ישהה בבית הספר כאשר המורים מאוימים ולא מוכנים להיכנס לכיתות". לטענת חדד, הוא שוחח אמש עם ראש המועצה האזורית שהתלמיד לא יכנס לשטח בית הספר ושבנוסף יוצב שומר בכניסה, אך בפועל לא הוצב שומר והתלמיד כאמור, נכנס לבית הספר.



"אי אפשר להמשיך ככה"


"כולם חוששים ואי אפשר לנהל מערכת חינוך בצורה כזו", הוסיף חדד, "כל עוד לא יהיה פתרון לילד הזה אי אפשר להמשיך ככה. המורים לא רצו להגיע לבית הספר ואני שכנעתי אותם בעקבות הסיכום עם ראש המועצה יחד עם ועד ההורים. כאשר רעולי פנים תופסים מורה ופוגעים בו וברכב, מרביצים לו עם אלות, אי אפשר להתנהל ככה, נראה לך שאפשר ללמד ככה? המורים חוששים להיכנס לכיתות, פוחדים לדבר עם התלמיד, לאיפה הגענו? הפגיעה היא פגיעה קשה בתלמידים וחבל, לא יכול להיות שתלמיד אחד יגרום כזה נזק, יפגע בכל כך הרבה תלמידים ואף אחד לא עושה כלום".



מורה הותקף ברכבו בשגב שלום. צילום: ללא
מורה הותקף ברכבו בשגב שלום. צילום: ללא



כזכור, רעולי פנים נכנסו ביום חמישי לשטח בית הספר ומורים שהיו במקום התערבו והצליחו למנוע את תקיפת המורה והזעיקו את המשטרה. תלמידים שנכחו בעת כניסת רעולי הפנים, לקו בחרדה בעקבות האירוע וחלקם אף נזקק לטיפול רפואי. כמה שעות לאחר האירוע, אותם רעולי הפנים ארבו למורה ביציאתו מתחנת המשטרה, תקפו אותו ואת רכבו. התוקפים נמלטו מהמקום והמורה פונה לבית החולים "סורוקה" באמבולנס לקבלת טיפול רפואי אך לא הגיש תלונה במשטרה. בתחילה חשדו כי מדובר באביו של אחד מתלמידי כיתה י' בבית הספר, אך בהמשך התברר כי התלמיד עצמו היה בין התוקפים.



"מפקירים את המורים והתלמידים"


לאחר המקרה צוות המורים הודיע על שביתה פתוחה וכינה את הפגיעה במורה "מעשה ברברי". במכתב ששלחו לשר החינוך נפתלי בנט, הם כתבו כי "אנחנו מורי בית הספר רואים בחומרה רבה את ההפקרות שלנו ושל תלמידינו בבית הספר. האיום שהתממש עד כדי פגיעה במורה למרות ידיעתה של המשטרה והרשות המקומית ומפקח בית הספר. האיום היה כלפי הרבה מורים ולא רק על המורה שנפגע ואנחנו לא יודעים מי הבא בתור".



עוד כתבו המורים כי "לאור כל האמור אנחנו לא מתכוונים להגיע לבית הספר הזה כלל וכלל, חיינו יקרי ערך ולא ניתן לרשות המקומית ולמשרד החינוך להפקירה בידי כנופית של עבריינים. קיום יום לימודים סדיר בצל האיומים הוא בלתי אפשרי. אנחנו כמורים לא נסתפק בעוד ועדה או עוד בדיקה שמסקנותיה יגיעו רק אחרי שאחד המורים ישלם בחייו. בית הספר מופקר ללא כל הבטחה וכל אחד יכול להיכנס מבלי כל היסוס, לכנופיה לא הפריע לארוב למורה בכביש הראשי של היישוב ולפגוע בו", כתבו המורים והוסיפו כי "אנחנו לא נגיע לבית הספר עד למציאת פתרון לסוגיה קשה זו או מציאת מקום עבודה אלטרנטיבי עבורנו".



יו"ר ועד ההורים ביישוב שגב שלום, מסלח אבו כפיף, גינה בחריפות את תקיפת המורה ואמר כי מקרים כאלה של תקיפת מורים אינם צריכים להיות בתוך או מחוץ לכותלי בית והוסיף כי על שפת הסלחנות לגבור על שפת האלימות. ועד ההורים הבטיח לנקוט בצעדים עליהם יודיע במהלך סוף השבוע.



ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה את האירוע הקשה, ומעניק למורה שנפגע תמיכה וליווי. כמו כן, בתיאום עם המשטרה ועם הרשות המקומית, מלווה המשרד את יתר צוותי ההוראה והתלמידים בבית הספר".



מארגון חדר מחנכים נמסר: "עובדי ההוראה בישראל נמצאים תחת מתקפת טרור בכל יום מחדש והאיגודים הייציגים שותקים. כמו תמיד, גם הפעם ארגון המורים התעורר מהתרדמת ובחר להגיב לאירוע אלימות חמור רק לאחר 5 ימים.  התגובה מאוחרת מידי ונקודתית מידי. האם יתעוררו רק ברגע שעובד הוראה יירצח ע"י תלמיד או בן משפחה?"