בית האבות בו נחשפה התעללות קשה בקשישים, "נאות כיפת הזהב" בחיפה, ימשיך לפעול, אך לא יקבל מטופלים חדשים עד החלטה אחרת. הנהלת בית החולים תוחלף במלואה. כך הודיע היום (שני) משרד הבריאות, בעקבות השימוע שערך משרד הבריאות לבעלי בית האבות אבי רודמן. 

בית החולים הסיעודי יקבל רישיון חדש וזמני לשלושה חודשים. תעריף יום האשפוז יופחת, ומשרד הבריאות יסייע לכל מי שירצה להעביר מטופל אל מקום אלטרנטיבי. במהלך החודש הקרוב יוחלפו כל בעלי התפקידים המרכזיים, מנהלי המקום, המנהלת הרפואית, האחות הראשית, מנהל העבודה הסוציאלית ומנהל המחלקה בה תועדה האלימות כלפי הקשישים. 

בלילות יתווסף כוח עזר לכל מחלקה (ללא גריעה מהקיים בשאר המשמרות) ותוספת בכל לילה של אחות כללית שתסייר בין כלל מחלקות בית החולים ותעביר דיווח יומי ללשכה על עבודתה וממצאיה.
אם בית החולים יעמוד בכמה תנאים, ביניהם תוכנית מובנית למניעת אלימות נגד מטופלים, הדגשת קו חירום של משרד הבריאות והגשת תכנית על תהליך הכנסת מטופלים חדשים, יוסרו המגבלות ויחודש רשיונו של "נאות כיפת הזהב". 

הבעלים של בית האבות כיפת הזהב מינו היום את סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה לשעבר, השופט בדימוס פרופ׳ דן ביין, לעמוד בראש ועדת בדיקה בלתי תלויה על מנת לחקור את הממצאים. פרופ׳ ביין ימנה לצידו גורמים מקצועיים אשר יסייעו לו לגבש תמונת מצב אמיתית על הטיפול לו זוכים וליישם את החלטות משרד הבריאות. משפחות המטופלים בבית האבות יוכלו לפנות אל הועדה באופן ישיר. הוועדה שבראשה עומד פרופ׳ ביין תגיש את מסקנותיה והמלצותיה והן יועברו באופן מלא למשרד הבריאות.

עדויות קשות נוספות: "ידענו שמי שמתלונן - נוקמים בו" 


התחקיר על ההתעללות בקשישים ממשיך להכות הדים בתוך כך, ועדויות נוספות נחשפות מ"נאות כיפת הזהב". חנה סדן, שאביה היה מאושפז במקום, סיפרה היום בראיון ב"
FM103": "כשראיתי את התחקיר, זה החזיר אותי אחורה וזה הרס אותי טוטאלית. אבא שלי, שנפטר ב-2008, היה שם שנה ושלושה חודשים עד שהוא נפטר".



סדן סיפרה: "ראיתי שכל היום הוא ישן ואין עם מי לדבר. הבנתי שמסממים אותו מבוקר עד ערב. אבא שלי נפטר בגיל 90, והוא יכול היה להגיע גם ל-100. קשרו לו חתיכות דיקט על האצבעות עד שהיו לו שטפי דם על האצבעות, רחצו אותו פעם בשבוע. וכל הזמן הזה פחדנו להתלונן, כי ידענו שמי שמתלונן – נוקמים בו". 


שר האוצר משה כחלון התייחס היום גם הוא לעדויות על בית אבות בחיפה ואמר "לא יחסרו תקציבים בכדי לייצר פיקוח והרתעה בבתי אבות וטיפול בחסרי ישע". השר כחלון הוסיף: "גם אני הזדעזעתי מהפרסומים. כשראיתי את התחקיר דמיינתי שהוא מכה את אמא שלי".