הקלטה שבה נשמע ראש המנהל הקהילתי בקריית יובל בירושלים יחיאל לוי אומר כי "צריך לחנוק את האוכלוסייה החרדית כדי שיעזבו את השכונה" מעוררת סערה. בהקלטה, שנחשפה הבוקר (שלישי) בגל"צ, נשמע לוי אומר: "אם יהיו לנו פה פטריות של גנים חרדים, השכונה לאט לאט לחרדית. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים עליהם אז הם לא באים לגור פה, זה המנגנון שעובד היום".



מקורבים ללוי אומרים כי הוא אמר דברים קשים אך הם לא משקפים את דעתו אלא את המדיניות שמתבצעת בשטח ושאין לו שום קשר לאופן קבלת ההחלטות והוא בסך הכל זה שמוציא לפועל את דברי ההנהלה.

בעקבות ההקלטה, פנה ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לאביעד פרידמן, יושב ראש החברה למתנ"סים, בבקשה כי יסיים את העסקת מנהל מינהל קהילתי יובלים, יחיאל לוי. ברקת כתב: "שמעתי בשאט נפש בגל"צ את דבריו של מר לוי, 'לחנוק' את החרדים בשכונה, ולקיים פעילויות בשבת על מנת 'להכעיס'. לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות ובלתי "מתקבלות על הדעת מעובד ציבור".



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הדברים שנאמרו אינם על דעתנו ומנהל המינהל אינו עובד עירייה. העירייה פועלת לתת מענה ענייני לכל צרכי התושבים זה לצד זה ולא האחד על חשבון השני. פעילותנו מוכיחה שאנו חותרים לאיזונים נכונים ולמתן מענה הולם לצרכים השונים".






שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לדברים בטוויטר וכתב: "הוריתי לזמן את מנהל המתנ״ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".




גם נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בפוסט בדף הפייסבוק שלו לדברים, וכתב: "עובד ציבור מחויב לציבור כולו - לא רק למגזרים מסוימים. שמעתי הבוקר בגלי צה"ל את דבריו של יחיאל לוי, מנהל המנהל הקהילתי 'יובלים' בירושלים והם העציבו והכעיסו אותי מאוד. אסור לירושלים, עיר הבירה והעיר המאגדת בתוכה את ארבעת שבטי ישראל, להפוך לזירת קרב בין תושבים. אסור בתכלית האיסור שגורמים בעירייה יעודדו עימות שכזה. הדברים שנשמעו צריכים לעורר שאט נפש בכל ישראלי ששומע אותם. אני מחזק את החלטתו של ראש העירייה ניר ברקת לפעול כנגד הדברים שנאמרו הבוקר".





"מזועזעים מאמירות מכוערות מהסוג הזה"



שר הבריאות יעקב ליצמן פנה למנהל מחוז ירושלים, בדרישה לפתוח בחקירה בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי. "מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור", אמר ופנה לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, "תפעלו לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן הוא 'אינו ראוי לתפקידו'".


חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים משה ליאון התייחס גם הוא לדברים ואמר: "לא אאפשר שיח של שנאה בירושלים בכלל ובמינהלים הקהילתיים בפרט. די בכך שאנו חיים במציאות מורכבת בעיר גם ללא התבטאויות מסוג זה שעומדות בסתירה לערכים לאורם תושבי ירושלים צריכים לחיות. אבקש מחברי מכל האוכלוסיות במינהלים הקהילתיים לנהוג באיפוק ולהימנע מהתבטאויות קיצוניות נוספות כנגד כל ציבור בירושלים". 

אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר לקידום חיים משותפים בישראל, מגיב בתדהמה ואומר כי: "אנחנו מזועזעים מאמירות מכוערות מסוג זה, שמעמיקות את הפערים ולא נותנות שום סיכוי להיכרות משמעותית והכלה. דווקא בעקבות המתיחות בשכונה פתחנו, בשיתוף עיריית ירושלים, קורס גישור אליו מגיעים נציגי הגוונים השונים בשכונה על מנת ללמוד לכבד האחד את השני והיה נראה כי יש רצון לפעול יחד וכי בשטח הדברים שונים לחלוטין מאמירתו של מר יחיאל לוי". 

בחברה למתנ"סים , הגנו על לוי, אך ציינו כי לא היה מקום לביטויים בהם השתמש וכי הוא נקרא לבירור בעניין. "החברה למתנ"סים משרתת את כל הקהילות והמגזרים בכל הארץ. נדגיש שההנהלות הציבוריות של המינהלים הקהילתיים נבחרות בידי התושבים, כשבמקרה של קריית יובל ההנהלה חילונית ברובה, כשתפקיד המנהל הוא לבצע את המדיניות תוך התחשבות בכלל הקהילות. הסיטואציה עמה מתמודד המנהל, דמות מוערכת וותיקה בתחום הניהול הקהילתי, היא מורכבת אך לא היה מקום לשימוש בביטויים בלתי הולמים אלו והמנהל נקרא לבירור".