גזר הדין של החייל היורה אלאור אזריה עורר תגובות סוערות במערכת הפוליטית ובמערכת הציבורית בישראל. המשפט שטלטל מדינה שלמה הגיע הבוקר (שלישי) לרגע שיא כאשר על אלאור נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל. הערב התעמתו באולפן של ערוץ 20 עורך דינו של אזריה יורם שפטל, וג'ודי ניר מוזס שלום, שטענה כי "מירי רגב, אורן חזן ושרון גל עשו על אלאור קופה ציבורית". 

 
העימות החריף באולפן בין שפטל למוזס הגיע לטונים גבוהים, כאשר שפטל קרא לעברה: "תסתמי את הפה", ואילו היא בתגובה איימה לעזוב את האולפן ואף לקחה את תיקה, קמה מכסאה והתקדמה לכיוון היציאה. רק בהתערבות מגישת התוכנית, עיתונאית מעריב דנה סומברג נרגעה מוזס, ועורך הדין שפטל התנצל על דבריו.


אזריה בבית הדין. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ
אזריה בבית הדין. צילום: תומר אפלבאום, פול הארץ
 
שפטל קרא לעבר מוזס, בתגובה לטענה שנשמעה באולפן כי הסנגורים של אזריה עשו לו נזק: "אנחנו לא הצד המתלהם, הצד המתלהם הגדיר את אלאור כמתבהם שעה אחרי האירוע. שר הביטחון והרמטכ"ל התלהמו מהרגע הראשון". לדבריו, השופטת בתיק "התנהלה כמי שמנהלת חקירות, כאילו שהיא ראש מחלקת התביעה. הסנגוריה היא לא המתלהמת". 

עורך דינו של אזריה סיכם את דבריו וציין את הצעדים הבאים שבכוונת ההגנה לנקוט: "השלמתי את כתיבת הפרק השני של הודעת הערעור, עד סוף השבוע אשלים את הפרק השלישי. הערעור יוגש במחצית שבוע הבא כולל בקשה לדחות את ביצוע גזר הדין עד הדיון בערעור".

"אנו נגיש על אפו וחמתו של הממסד הצבאי והשיפוטי ערעור. מאז שאני נכנסתי לצוות ההגנה יש שם חיל ורעדה ואני רואה בזה גאווה גדולה מאוד", ציין שפטל.