בניין דירות בראשון לציון פונה הערב (שלישי) מדייריו, לאחר שבאחת מדירות הבניין נמצא מטען חבלה הקשור, לפי החשד, למטענים שהונחו ברכביהם ובסביבת מגורי הזמרת מרגלית צנעני, איש העסקים מאיר שמיר והכדורגלן קובי מוסא. כוחות גדולים של משטרה מימ"ר תל אביב הוזעקו למקום לרבות חבלנים ובמקביל לפינוי דיירי הבניין ביצעו החבלנים פעולות בסיומן ניטרלו את המטען והובילו אותו כפריט מוצג להמשך החקירה.



על פי החקירה, הדירה בה נמצא המטען שייכת לאישה מבוגרת השוהה בבית אבות בימים אלו, והחשד הינו כי אדם המקורב אליה או מי שהייתה לו גישה אליה הוא שעומד מאחורי הסלקת המטענים במקום. עוד נבחן חשד לפיו האדם שמשתמש בדירה בימים אלו היה אחראי להרכבת המטענים, או לחילופין דאג לשמירתם עבור הגורמים העבריינים. בימ"ר תל אביב יבחנו עתה למי היה מיועד המטען הנוסף, וכן האם גם שאר המטענים שבהם נעשה שימוש הן כנגד איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני והכדורגלן קובי מוסא הורכבו ואוחסנו באותה דירה.



זירת פיצוץ המטען ברמת השרון
זירת פיצוץ המטען ברמת השרון



המעצרים מנעו אסון



מהמשטרה נמסר כי לאור איתור המטען והרכיבים הנוספים גובר החשד לפיו אלמלא ביצעה המשטרה סדרת מעצרים בסוף השבוע שעבר, לא מן הנמנע כי החוקרים היו מוזעקים לזירות נוספות בהן היו מתפוצצים מטענים. במשטרה יבדקו עתה את מרכיבי המטען הנוכחי וכן את הרכיבים הנוספים כדי למצוא קשר בינם לבין שלושת המטענים שהופעלו כנגד שמיר וצנעני, וכן למטען רב העוצמה שהוצמד לרכבו של מוסא, ובעטיו נעצרו חברי החוליה החשודים בהנחת במטענים.



כזכור, ביום שישי האחרון הצליחה המשטרה לעצור חוליית מניחי מטענים על חם, לאחר שניסו להטמין מטען סמוך לרכבו של שחקן הכדורגל קובי מוסא. סמוך לרכבו של מוסא עצרו הבלשים את אבישי בן דוד, צעיר בן 31 תושב ראשון לציון, בחשד שהטמין את המטען. לאחר מכן נעצר גם העבריין אבנר הררי. מעצר השניים הוארך בשבעה ימים.



הררי הכחיש את המיוחס לו במהלך הדיון על הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. "יצאתי, תליתי את החליפה במשטרה סובלים מחוסר רייטינג. משעמם להם. הידיים שלי נקיות כמו משי. עוצרים אותי סתם על לא עוול בכפי. לא ביצעתי שום פשע".