ישראלי נהרג בתאונת דרכים בקובה


נחום הנקין בן ה-70 הוא הישראלי שנהרג אמש בתאונת האוטובוס בקובה, כך הותר היום לפרסום. הנקין היה חלק מטיול זוגות והאוטובוס בו נסע התהפך בדרכו מהעיר מורון לסייגו דה אווילה באי הקאריבי. אשתו של הנקין, חנה, שהייתה עמו על האוטובוס, לא נפצעה. הוא הותיר אחריו ארבעה ילדים. בתאונה נפצעו שמונה נוסעים נוספים באורח קל עד בינוני. על המידע שבידי משרד החוץ, ככל הנראה הכביש היה רטוב והנהג איבד שליטה, מה שגרם להתהפכותו.



נעמה ואופק בוכריס בבית הדין הצבאי. צילום: אבשלום ששוני



אשתו של בוכריס: "חתם על הסדר הטיעון בשבילנו"


נעמה בוכריס, אשתו של מח"ט גולני לשעבר שהואשם בביצוע עבירות מין, התראיינה לחדשות ערוץ 2 וסיפרה שהיא ממשיכה לעמוד לצד בעלה ומאמינה שהוא חף מפשע. "אם הייתי מבינה שאופק עשה משהו לא הייתי איתו עכשיו", אמרה.



לדבריה, אופק חתם על עסקת בגלל שביקשה ממנו. "אמרתי לאופק, נראה לי שאין ברירה. אחד הדברים שכואבים לי, שקשה לי איתם מאוד מאוד, זה שאופק עושה את זה בשבילנו. זה כמעט ברמת הבקשה שלי. זאת לא הייתה בקשה מפורשת כי בסוף הוא צריך לקחת את זה על עצמו, אבל זה לגמרי שם".



זירת הרצח. צילום: תיעוד מבצעי מד"א



רצח ברחובות


תושב רחובות המוכר למשטרה נרצח אמש ביריות על ידי מתנקש שהגיח לעברו בעת שפסע לבדו סמוך לביתו במרכז רחובות. הקורבן נפגע באורח קשה ופונה לבית החולים קפלן ברחובות, אולם כעבור זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. במשטרה מעריכים בסבירות גבוהה ביותר כי הרקע לרצח פלילי ועתה נבדק המניע שהוביל לרצח.



זירת התאונה בצומת בלפוריה. צילום: דוברות המשטרה



סוף שבוע קשה בכבישים


ארבעה בני אדם נהרגו בשלוש תאונות אמש, במהלך הלילה והבוקר . בצומת בלפוריה בין נצרת לעפולה נהרגו שני צעירים, בכביש 4, צפונית לצומת העוגן, נהרג רוכב אופניים שנפגע מרכב וברחובות נהרג רוכב אופנוע שהתנגש ברכב.



דונלד טראמפ במערכה נגד התקשורת


היחסים הרעועים בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין התקשורת הגיעו לשפל חדש. הבית הלבן אסר על מספר ארגוני תקשורת להשתתף בתדריכים לא מצולמים ואפשר כניסה רק למספר עיתונאים, בהם כתבים של גופי תקשורת שמרניים, הנחשבים ידידותיים לנשיא טראמפ. 



בין כלי התקשורת שבקשתם לקחת חלק בתדרוך נדחתה: הניו יורק טיימס, פוליטיקו, CNN, וה-BBC. מנגד, גופי תקשורת שמרניים, כמו ברייטבארט, והוושינגטון טיימס כן קיבלו רשות להשתתף. סוכנות הידיעות AP ומגזין טיים הוזמנו אך החרימו את התדרוך.



ההחלטה להגביל את הגישה לדובר הבית הלבן שון ספייסר התקבלה שעות אחרי שטראמפ שוב תקף את התקשורת וכינה אותה אויבת העם האמריקאי בכנס של השדולה השמרנית בוושינגטון. מדובר גם בשינוי מגמה משמעותי, שכן עד כה לא היה נהוג שהבית הלבן בוחר אילו כלי תקשורת ישתתפו בתדריך.


נשיא תא כתבי הבית לבן, ג'ף מייסון, אמר כי הארגון מחה בתוקף נגד המהלך. "אנחנו מעודדים את ארגוני החדשות שכן הוזמנו לתדריך לשתף את המידע שקיבלו עם אלה שלא. התא ידון בנושא עם אנשי הבית הלבן". 



העורך הראשי של הניו יורק טיימס, דין באקה, אמר ש"מעולם לא קרה דבר כזה" ואילו ה-BBC ביקש הבהרות מהבית הלבן בנוגע לאיסור על הכתב שלו להשתתף בתדריך. דוברת הבית הלבן, סטפני גרישם, אמרה בתגובה כי הטענות שכלי תקשורת לא הורשו להשתתף אינה נכונה. "נכחו כלי תקשורת שיכולים לשתף את המידע עם יתר עמיתיהם, אז כן היה ייצוג", אמרה.