השר איוב קרא טען אתמול כי רובוט של צה"ל יוכל תוך שנתיים לחסל את מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ואת ראשי החמאס בעזה. דבריו הובילו לביקורת וללעג בקרב פוליטיקאים רבים, והבוקר (ראשון) ביקש השר קרא להגיב לדברים וביקש להדגיש כי דיבר ברצינות מלאה. לדבריו, מדובר ברעיון שהציג בפניו הנשיא לשעבר שהלך לעולמו שמעון פרס ז"ל וכי לועגים לו רק בגלל שהוא "שייך לליכוד". 



בראיון לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM אמר קרא: "זה לא דמיון, ב-21 באוגוסט 2016 הופיע באתרי האינטרנט של ישראל שחטיבות החי"ר של צה"ל יקלטו בקרוב רובוט קרבי ראשון, שיצטרף ללוחמים ויישא חומר נפץ. הרובוט תוצרת ישראל יודע לעלות מדרגות, לצלם ביום ובלילה ולהאזין לאויב. השלב הבא, שכבר מעבר לפינה, יהיה רובוט לוחם. זה לא חדש ולא גיליתי את אמריקה, רק לפני שבוע דיברו על זה בטלוויזיה. אנחנו מדברים על מצב שתוך שלוש שנים זה יהיה קיים".





אתה דיברת על רובוט שאי אפשר לפגוע בו.
"זה דמיונו של שמעון פרס, שנפגשתי איתו חודשיים לפני מותו במרכז פרס לשלום. הוא אמר לי שיש לו מידע, שבקרוב יהיה רובוט שאי אפשר לפגוע בו, שיילחם בצד השני, כמו מטוס ללא טייס ויפעילו אותו מרחוק מול נסראללה וראשי החמאס. הוא אמר לי לעקוב אחרי זה ואכן עקבתי. בארצות הברית מתקדמים בפיתוח. זה יכול להיות בגודל זבוב ויכול להיות בגודל של בן אדם. אני לא יודע מה תהיה הטכניקה. הולך להיות זבוב, שיכול להגיע ולזהות אדם בתוך מנהרה. אם הוא יתוכנת על דמות מסוימת הוא יידע להגיע אליה ולפגוע בה".



אתה מתכנן את הסערות התקשורתיות שלך כדי לזכות בכותרות?
"ואם שמעון פרס היה אומר את זה גם הייתי אומר עליו? אולי אני שייך ללאבנה ולזעתר ואתה רוצה להביא אותי לפינה הזאת? הרי אני בא לחסוך קורבנות. אני חושב על המלחמה הבאה שאמהות לא יבכו. המשימה שלנו היא לייצר חזון ותקווה. בעולם החופשי עושים על דבר כדי לשמור ולקדש את ערך החיים. חלק מתפקידי הציבורי הוא למנוע בכל דרך מחיילים לדרוך שוב על אדמת עזה. אם מישהו היה אומר לפני כמה שנים שיש 'כיפת ברזל' היית מאמין בזה בכלל? היית מאמין שיש 'מעיל רוח' שמגן על טנק ונגמ"ש ולא נותן שיפגעו בו ושגם לא רואים אותו, היית מאמין?".



"לועגים לי כי אני שייך ל'ליכוד', ולראש הממשלה ולמחנה הלאומי ולא טבעי שאדבר על דברים כאלה, אלא אני צריך לדבר על מלחמות והרג ורצח", מחה השר קרא. "תרמתי למדינה ואני חושב עליה יותר מהלועגים הללו. הייתי קצין בלבנון, נפגעתי שם ואיבדתי אחים שם. אני אזרח ישראלי ואיש ציבור לפני שאני שר בממשלה. באחריותי לעשות טוב לאזרחי ישראל בכל מקום שאני רואה לנכון. הפכתי לכתובת לרבים, שרואים בי בעל קשרים בכל המקומות האלה".