גבר בן 27 נורה למוות היום (שני) מרכב חולף ברחוב בן גוריון בבת ים. לאחר שנורה, חובשים ופרמדיקים של מד"א הוקפצו לנקודה וביצעו בירוי טיפולים ובהם מאמצי החייאה, אך בסופם נאלצו לקבוע את מותו. מתבצעות סריקות בניסיון להתחקות אחר חשודים בירי. ככל הנראה מדובר במאבקי כוח בין גורמי פשיעה בבת ים וההערכה היא כי הנרצח מקורב לאחד מבכירי ארגוני הפשיעה בעיר.



חיסול בבת ים

על פי הדיווחים, עולה החשד כי הנרצח שימש כמאבטח של עבריין בכיר ומעדויות בזירה עולה כי המאבטח נסע לבדו ברכב בעת שבוצע לעברו הירי שכתוצאה ממנו הוא נהרג. כוחות גדולים של המשטרה נמצאים בזירה, גובים עדויות ואוספים ממצאים, לרבות ניסיון לאתר את הרכב החשוד שנמלט מהמקום.



לזירת האירוע בטיילת של בת ים הגיעו, לבד מסקרנים ועוברי אורח שנזעקו לשמע קולות הירי, גם חבריו של הקורבן. אחד מהם סיפר כי הוא חשש לחייו וידע כי מנסים לפגוע בו. "כבר זמן רב שניסו להוריד אותו ורק בימים האחרונים הוא שינה את התמונה שלו בווטסאפ . לפני שנה שרפו לאמא שלו את הדירה. הוא הסתובב עם שכפ"ץ על הגוף כי פחד שיתנקשו בו. אחר הצהריים הוא נכנס לאכול במסעדה בטיילת והשאיר את השכפ"ץ ברכב. כשהוא חזר והחל לנסוע ירו בו והשכפ"ץ לא היה עליו. חבל שככה רצחו בחור צעיר".



עדיין לא ברור אם נורה ממכונית או אופנוע



לארי סמרה, סגן מפקד משטרת מרחב איילון, מסר לאחר האירוע, כי "סמוך לרבע לשש בערב התקבל דיווח על אירוע ירי. כוחות שלנו שהגיעו למקום פגשו בגבר ירוי בפלג גופו העליון. כוחות מד"א שהגיעו למקום טיפלו בו וקבעו את מותו. אנחנו כרגע אוספים ממצאים בזירה ומתחקרים עדים. מדובר באירוע פלילי וזה כל מה שאני יכול להגיד כרגע".



מחקירה ראשונית של המשטרה ומעדויות שנאספו בזירה לא ניתן לקבוע עדיין האם בוצע הירי לעברו של הקורבן מאופנוע שנצמד לרכב הסקודה השחור שבו נהג או מרכב שחלף במקביל אליו וממנו בוצע ירי שגרם לפציעתו האנושה ובסופו של דבר למותו.



חובש רפואת חירום, כונן מד"א על אופנוע חגי נתני, שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, צעיר כבן 27, שוכב על הכביש בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".



שמעון אברג'ל, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בגבר ללא הכרה וללא דופק ונשימה לאחר שנורה. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות. כוחות גדולים של משטרה פעלו בזירה לבדיקת נסיבות האירוע".



לא הפעם הראשונה


זהו לא החיסול היחיד שאירע באופן זה בעיר בת ים. במהלך חודש אוגוסט בשנה שעברה, אלמוני רכוב על אופנו פתח באש לעבר צעיר בשנות ה-30 לחייו ברחוב רוטשילד בעיר, גם שם נאלצו החובשים שטיפלו בו נאלצו לקבוע את מותו לאחר ניסיונות החייאה.



במשטרה העריכו לאחר הירי כי מדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה. נצ"מ סיגל בר צבי, מפקדת מרחב איילון אמרה אז: "קיבלנו קריאה מכמה אזרחים בנוגע לקטטה ברחוב. בשלב יותר מאוחר דווח גם על ירי. כוחות משטרה שהגיעו די מהר למקום הבחינו באדם פצוע. מאמצי ההצלה עלו בתוהו".