שני הנרצחים באירוע הירי בנתניה הם אביב בוארון ורוני יעקב, שניהם בשנות ה-20 לחייהם, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. במהלך הלילה מת מפצעיו אחד הפצועים. שישה פצועים נוספים עדיים מאושפזים בבתי החולים במצב קל ובינוני. חלק גדול מהנוכחים מוגדרים כבני טובים ולפחות לעבר אחד הנפגעים בוצע ירי לפני מספר ימים.



על פי החשד, הצעירים ישבו בחצר ביתו של אחד מהם, כאשר אלמוני הגיע מעל לחומה שמקיפה את המקום, ביצע לעברם ירי, ונמלט. במשטרה בודקים את נסיבות הרצח. על פניו נבדק החשד שהיורה שהה תחילה בחצר, עזב את המקום בנסיבות שטרם הובררו ושב זמן קצר לאח מכן כשהוא חמוש וביצע ירי לעבר הנוכחים במטרה לפגוע ללא הבחנה או במטרה מסוימת.



"בוצע כאן ירי לתוך קבוצת אנשים, ככל הנראה ללא הבחנה, במטרה לפגוע באדם אחד או שניים", אמרו גורמים במשטרה. "יש כאן משום חציית קו אדום כשהיורה פשוט ביצע את הירי מעבר לחומה". דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות, אמרה בגלי צה"ל, כי "הירי היה ספורדי, כמו פיגוע פלילי - לכל הכיוונים".

ליאת, בת דודתו של אחד הנרצחים, אמרה בגלי צה"ל: "לא יודעת להגיד מה קרה. הוא הלך לעשות על האש עם חברים שלו וכנראה בעל הדירה הזה מסוכסך עם מישהו. בן אדם החליט לקפוץ מעל הגדר ולירות והוא לקח את שני הילדים האלה. הם לא עשו כלום, הם לא קשורים. זה חבר שהם הלכו אליו. אני לא מכירה אותו באופן אישי". לדבריה, כל החברים שהלכו לשם לא היו קשורים לפלילים. הם לא חגגו כלום, סתם רצו לעשות על האש. "אני לא יודעת מאיפה החברים או אם הוא ידע שככה בעל הבית מסובך, אחרת הוא לא היה הולך לשם. אני יכולה לספר על בן דודי את הדברים הכי טובים. הוא הקים את המשפחה אחרי שאחותו נהרגה".



עמי, שכן של המשפחה שבביתה אירע הירי, סיפר על בני המשפחה: "הם נורמטיביים גדלתי איתם. הם לא היו מסוכסכים עם אף אחד. אני מכיר את האבא של המשפחה. גדלנו יחד. הם אנשים טובים מסורתיים. זה שהמשטרה אמרה שהם מוכרים לה זה לא נכון. ההרוגים והפצועים הם חברים של הבן. בחורים ובחורות צעירים שרק התחילו את החיים שלהם בני 20 פלוס. זה כמו מעשה טרור. ממש ככה". לדבריו, הירי היה הפתעה גמורה. "בדקות הראשונות היו פה כמויות אמבולנסים ניידות משטרה ועיתונאים. מסביב התקהלו אנשים שרצו לדעת מה קורה".

מוקדם יותר אתמול גבר בן 27 נורה למוות מרכב חולף ברחוב בן גוריון בבת ים. ככל הנראה הרקע לאירוע היה מאבקי כוח בין גורמי פשיעה בבת ים וההערכה היא כי הנרצח מקורב לאחד מבכירי ארגוני הפשיעה בעיר. על פי הדיווחים, עולה החשד כי הנרצח שימש כמאבטח של עבריין בכיר וכאשר השניים ישבו יחדיו ברכב, בוצע לעברם הירי שכתוצאה ממנו הוא נהרג. כוחות גדולים של המשטרה פתחו בחקירה.



גבר נוסף נהרג אתמול מירי באום אל-פאחם, ואירוע ירי נוסף נרשם בעכו - בו נפצע גבר באורח בינוני.