באמצעות מכשיר טלפון נייד ומחברת פשוטה: בעל דוכן לוטו וטוטו רשת מסועפת של הימורים בלתי חוקיים שהיקף הכספים שעברו דרכה נאמד בעשרות מיליוני שקלים. כך עולה בתום חקירה סמויה שניהלו בחודשים האחרונים חוקרי ימ"ר ירושלים שהפכה היום (שלישי) לגלויה.



הבוקר ביצעו שוטרי המחוז מעצרים של 30 חשודים, ביניהם החשוד המרכזי, אביו, אמו, בן משפחה נוסף, שני שחקני כדורגל ששיחקו בליגה הלאומיות וכיום בליגות הנמוכות וכן סוכנים ונהגי מוניות שדאגו להעברת טפסי ההימורים והכסף וכן חלוקת הרווחים לאלו שזכו.



בתום חקירה שנערכה בשמונת החודשים החרונים וממדגה התרחבו כמעט מדי יום, הצליחו החוקרים לחבר כפאזל את דרכי הפעולה של אותה רשת בראשות החשוד המרכזי, וכן לקשור לפרשה רכוש רב השייך, כך עולה מהחקירה, למספר חשודים, בהם החשוד המרכזי, למרות שעל שמו רשומים דירה ורכב אחד בלבד.



עם הפשיטה הבוקר, תפסו החוקרים 70 אלף ש"ח במזומן מתחת לכר עליה ישנה אמו של החשוד המרכזי. הממצאי החקירה עולה כי החשוד המרכזי הקים מנגנון שפעל באופן שיטתי ואשר ריכז הימורים בלתי חוקיים במגוון ענפי הספורט השונים.



החשוד ניהל את המערך המשומן על גבי מחברת שבה נרשמו שיטות ההימורים ושמות המהמרים, בהם מאות גברים, נשים וקטינים ,אשר שמו את מיטב כספם בסכומים העומדים על מאות אלפי שקלים כל פעם ואשר מהם גרפו מנהלי הרשת רווחים עצומים לכיסם.



על פי השיטה שפעלה באמצעות האינטרנט, דאג החשוד המרכזי לשלוח סוכנים ליצור את הקשר הראשוני עם קבוצות המהמרים. לאחר מכן, ועל מנת שלא ליצור אפשרות למעקב על פעילותו, שלח נהגי מוניות על מנת שיגבו את הכספים ויביאו אותם אליו ואל בני משפחתו.



עם היוודע דבר זכייה, דאג החשוד לשלוח נהגי מוניות אחרים אל הזוכים כשהוא מעביר להם את הרווחים מאותם הימורים. עם גל המעצרים היום הצליחו החוקרים, שהצטיידו מבעוד מועד בצווים מבית המשפט, לאסוף 1.25 מיליון ש"ח בכסף מזומן ובצ'קים, שהוסתרו בארונות הבגדים, מתחת למזרון ובתוך ממזוודות.



עם תום חקירתם, יובאו החשודים לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.