כתב אישום חמור הוגש הבוקר (רביעי) הבוקר לבימ"ש המחוזי בנצרת באמצעות פרקליטות מחוז צפון נגד ולנטין מזלבסקי בן ה-39, תושב הכפר שיבלי שבצפון. מפרטי הפרשה שהותרה היום לפרסום, עולה כי הנאשם הצטרף לקבוצות שונות ברשתות החברתיות באמצעותן עמד בקשר עם פעילי ותומכי דאעש בישראל ובעולם. בין היתר, עמד הנאשם בקשר עם שייח' אסד אלתווחיד המכונה "אבו חודייפה" אשר לחם בשורות הארגון בסוריה.



מכתב אישום עולה כי במשך מספר חודשים טרם מעצרו גילה מזלבסקי, שעלה לישראל כיהודי, שירת בצה"ל והתאסלם. הוא גילה עניין הולך וגובר בדאעש, נהג לצפות תכופות בסרטונים, שירים ודרשות של הארגון, כן נהג לשמור ברשותו תכנים הקשורים לארגון.



ביולי 2016 זומן הנאשם לתחקור בטחוני במהלכו הובהר לו כי המדינה האסלאמית היא ארגון בלתי חוקי והוא הונחה להימנע מפעילות ביטחונית. חרף האזהרה, בחודש אוקטובר 2016 או בסמוך לכך, גמלה בלבו של הנאשם ההחלטה להסתנן לסוריה ולהתגייס לשורות הארגון. 

על רקע החלטתו זו, קיים הנאשם קשר, במהלך חודש אוקטובר 2016 באמצעות אפליקציית "זילו" עם אדם המכונה "אבו עבדאללה", אשר פרסם כי בכוונתו להתגייס לארגון ולהילחם בשורותיו.  הנאשם ואבו עבדאללה קבעו להיפגש בסוריה, להתגייס שם לארגון ולחבור לאבו חודייפה. תוכנית השניים לא יצאה לפועל עקב ניתוק הקשר ע"י "אבו עבדאללה".
 
הנאשם לא זנח את תוכניותיו להצטרף לשורות הארגון ובאמצעות אפליקציית "זילו" יצר קשר עם פעיל נוסף שהזדהה כפעיל דאעש הלוחם בסיני , גם ניסיונותיו להצטרף לכוחות בסיני לא צלחו עקב ריבוי לוחמים בגיזרה.

בחודש ינואר 2017 או בסמוך לכך, פרסם הנאשם באפליקציית "טלגרם" באמצעות הטלפון הנייד, בקבוצה בשם "ח'ליפאת" עליה נמנים תומכי ופעילי דאעש ממוצא רוסי, כי בכוונתו להצטרף לשורות הארגון. בעקבות הפרסום נוצר קשר בין הנאשם לבין פעיל דאעש המכונה "ע"א רחמאן".הנ"ל הנחה את הנאשם להגיע לטורקיה ולעדכן אותו עם הגיעו לשם על מנת שהוא יסייע לו לעבור לסוריה ויצייד אותו באישור שיאפשר גיוסו לארגון.
 
בהמשך רכש מזלבסקי במשרד נסיעות בדבוריה כרטיס טיסה לכיוון אחד לטורקיה והצטייד בסכום של 1000 דולר. הנאשם לא שיתף את מקורביו אודות כוונתו לצאת את הארץ. בחקירתו הודה הנאשם כי אכן תכנן לצאת לטורקיה בכדי להצטרף לכוחות דאעש בסוריה אולם רק בכדי לממש את המצווה המוטלת על כל  מוסלמי אמיתי לחיות תחת המדינה האיסלאמית ולהתחזק באמונתו.