שלושה טון וחצי של בשר שהוברח מברזיל, אוחסן בתנאים מחפירים והיה מיועד לשיווק במסעדות באזור ירושלים המרכז, נתפסו היום (חמישי) במסגרת פעילות משותפת של לוחמי משמר הגבול ויחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות. מפקחי יחידת הפיצו"ח הכריזו כי מדובר בבשר שאינו ראוי למאכל אדם והוא נלקח להשמדה. במג"ב ובמשטרה עושים מאמצים לאתר את בעלי המחסנים בהם אוחסנה הסחורה על מנת להביאם לחקירה.



הבשר נתפס בעקבות מידע שהגיע אל מג"ב ואל יחידת הפיצו"ח, לפיו הבשר הגיע לישראל מברזיל, דרך השטחים. הם פתחו בחקירה משותפת, בסיומה פשטו הכוחות על המחסנים באזור התעשייה עטרות, צפונית לירושלים.



גורמים בכירים המעורים בפרטים מסרו כי הבשר שאופסן במחסנים לא עבר ביקורת של אנשי משרד הבריאות - לא בארץ ולא בברזיל, שם נשחט. כמו כן, לא ברור עדיין באלו תנאים הוברח הבשר לישראל. הבשר הוחרם על ידי החוקרים שאספו ממצאים להמשך החקירה.



"מן המשטרה נמסר כי שיתוף הפעולה בין גופי האכיפה שעוסקים במאבק בהברחת מזון לישראל מניב תוצאות. הבשר שהוחרם אינו ראוי למאכל והיה עשוי לעשות את דרכו למסעדות. המשטרה, יחד עם שאר הגורמים, תמשיך לפעול למען בריאות הציבור. נדגיש כי תפיסת כמות כזאת של בשר בתקופה הסמוכה לחג הפסח ייתכן ובלמה ניסיון להחדיר את הבשר גם לרשתות השיווק הגדולות ובכך לסכן חיי אדם".