סימני השאלה סביב אירוע הירי והדריסה בכפר הבדואי הלא מוכר אום אל־חיראן, שבו נהרגו השוטר רס"ב ארז (עמדי) לוי והמורה יעקוב אבו אל־קיעאן לפני כחודש וחצי, צפויים להתפזר בימים הקרובים. ל"מעריב-סופהשבוע" נודע כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), החוקרת את האירוע, קיבלה לידיה את ממצאי המעבדה הבליסטית בנוגע לירי ועתה היא מגבשת את מסקנותיה. במקביל, אוספים חוקרי מח"ש כל שביב מידע, כולל הקלטות ושיחות שניהלו קצינים בכירים במשטרה, שוטרים והמפכ"ל רוני אלשיך על ההתרחשויות בשטח האירוע בליל 18 בינואר כדי להבהיר ככל שניתן מה באמת קרה במקום.



החקירה במח"ש נמשכת באופן אינטנסיבי בצל הדיווחים שלפיהם ישנם ממצאים המעידים כי אין מדובר בפיגוע דריסה, בניגוד להצהרותיהם של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ"ל אלשיך זמן קצר לאחר האירוע.



פינוי אום אל-חיראן. צילום: רויטרס
פינוי אום אל-חיראן. צילום: רויטרס



כזכור, אבו אל־קיעאן דרס ברכבו למוות את השוטר ארז (עמדי) לוי, והמפכ"ל והשר לביטחון הפנים יצאו בהודעה, שלפיה מתוך חקירה ראשונית עולה כי מדובר בפיגוע דריסה על ידי מי שהושפע מארגון הטרור דאע"ש. במקביל, עלו טענות מצדם של ח"כים ערבים ושל תושבי המקום כי אבו אל־קיעאן נהרג מירי שוטרים שבוצע ללא כל סיבה, איבד שליטה על הרכב ופגע בשוטרים.



גורמים בכירים במח"ש אמרו אמש: "אנו מצויים בעיצומה של החקירה. מעבר לכך לא נוכל להרחיב".