מתקפה חסרת תקדים: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים היום את קודמו בתפקיד ברק אובמה בכך ש"צותת למכשירי הטלפון של משרדו בניו יורק במהלך הבחירות לנשיאות", לטענתו. את ההאשמות העביר טראמפ בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, אשר התחילו בכך שטען: "בדיוק גיליתי שאובמה אישר לצותת לטלפונים שלי רגע לפני הניצחון, אבל הוא לא מצא כלום, זה מקארתיזם". את הציוצים פרסם טראמפ בתגובה לחשדות על קשרים אסורים בין מטה טראמפ בבחירות לגורמים בממשל רוסיה.



לאחר מכן ובציוצים נוספים טען טראמפ כי הפעולה נעשתה באופן לא חוקי ובניגוד לצו משפט והאשים את אובמה כי הוא "אדם רע או חולני". בנוסף להאשמות, הגן טראמפ על התובע הכללי שלו, ג'ף סשנס וציין כי אובמה נפגש עם השגריר הרוסי, סרגיי קיסליאק בבית הלבן 22 פעמים, וארבע מהן בשנה האחרונה, וכי הפעם הראשונה שסשנס וקיסליאק נפגשו הייתה בבית הלבן, בהזמנת אובמה.

 

יעלון: "אני מקים מפלגה להתמודד על ההנהגה"



שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון דיבר היום ב'שבתרבות' בתיאטרון הבימה והתייחס שוב על כוונתו להתמודד על ההנהגה הלאומית של ישראל. "אני מקים מפלגה כדי להתמודד על ההנהגה", אמר והוסיף, "אני משאיר את האופציות פתוחות, אשמח לראות חיבור של כוחות".



"למען המולדת לבשתי חליפה ושתיתי יין באירועים רשמיים. לעשן סיגרים לא נדרשתי למען המולדת, זו לא הבחירה שלי", הוסיף בעקיצה כלפי ראש הממשלה נתניהו המצוי תחת חקירות משטרה. "האיומים הפנימיים הם היותר משמעותיים היום: שחיתות, הקצנת השיח של השנאה, איום על שלטון החוק, דה לגיטמציה של התקשורת, שיח השנאה נגד ערבים, נגד חרדים ונגד ימין-שמאל", אמר.



משה (בוגי) יעלון. צילום: סיון פרג'
משה (בוגי) יעלון. צילום: סיון פרג'



יעלון התייחס גם לדוח מבקר המדינה על מבצע 'צוק איתן' ואמר: "אין תרגיל, מבצע או מלחמה שאין בהם טעויות וצורך להפיק לקחים. צה"ל ואני כשר הביטחון ביצענו תחקירים מיד לאחר המערכה. מה שצריך ליישם כבר מיושם מאז ועד עתה. הובלנו את המבצע באחריות ובשיקול דעת. את המערכה מנהלים בדיונים אצל רה"מ ושר הביטחון במטה הכללי, בקבינט יש פוליטיקה, שם המשתתפים רצו להפיל את ראש הממשלה ושר הביטחון".





נהג שיכור וגרם למות צעירה




מילנה שחנוב, תושבת באר שבע בת 28, נהרגה בתאונת דרכים אמש בדרך אילן רמון בבאר שבע. שני בני אדם, כבני 30, חולצו על ידי כבאים, טופלו במקום על ידי כוחות ההצלה והועברו לבית החולים 'סורוקה' כשהם פצועים באורח בינוני וקל. הנהג שהתנגש ברכב בו נסעה המנוחה נעצר בחשד שנהג בשכרות.



התאונה הקטלנית בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה
התאונה הקטלנית בבאר שבע. צילום: דוברות המשטרה



חובש רפואת חירום במד"א, ירון פינקו, שהגיע ראשון למקום סיפר: "מדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד, הפצועים היו לכודים ברכבים שנפגעו, צעירה בת 28 נלכדה במושב שליד הנהג כשהיא מחוסרת הכרה. ניסינו להעניק לה טיפול רפואי תוך כדי פעולות החילוץ אבל הפציעה היתה קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. נהג הרכב שבו נסעה והנוסע מהרכב השני חולצו גם מהרכבים כשהם בהכרה וסובלים מחבלות בגב ובגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח והם פונו במהירות לבי"ח כשמצבם בינוני וקל".



בתאונת דרכים אחרת שאירעה הבוקר בכביש 1, סמוך למחלף בן שמן, החליקו שני רוכבי אופנוע מסיבה שאינה ברורה. צעיר כבן 25 נהרג במקום וצעירה נוספת כבת 18 פונתה לבית החולים במצב בינוני כשהיא סובלת מחבלות בגפיים.




איים על מרכזים יהודיים בארה"ב בגלל שרצה לנקום באקסית



חואן תומפסון (31), עיתונאי לשעבר ממיזורי, נעצר בחשד לאיומים על מספר מרכזים יהודיים ברחבי ארה"ב. הרשויות האמריקאיות ציינו כי תומפסון ככל הנראה ניסה להתנקם בחברתו לשעבר, "הגזענית" לטענתו. הוא השתמש בפרטיה האישיים בחלק משיחות האיומים שהוציא לפועל. תומפסון היה בעבר עיתונאי באתר היוקרתי 'Intercept', אך פוטר ממקום עבודתו לאחר שהתגלה כי בדה בשיטתיות פרטים בכתבות שפרסם.



חואן תומפסון. צילום מסך מתוך יוטיוב
חואן תומפסון. צילום מסך מתוך יוטיוב



לפי ה"ניו יורק טיימס", גורמים ב-FBI הדגישו כי תומפסון לא אחראי לרוב האיומים על מרכזים יהודיים שנרשמו בשבועות האחרונים, אלא רק למספר אירועים נקודתיים.




משלחת רשמית של הקונגרס תגיע לי-ם לבחון העברת השגרירות



משלחת רשמית של הקונגרס האמריקאי תנחת היום בישראל לביקור של 24 שעות, בין היתר כדי לבחון את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. המשלחת, מטעם ועדת המשנה לביטחון לאומי של בית הנבחרים, תפגוש את ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים נוספים בירושלים. כזכור, הנשיא טראמפ הבטיח כהבטחת בחירות להעביר את השגרירות בישראל לירושלים, אך לאחר בחירתו הביע הסתייגות מהנושא ואמר כי הוא "בודק אותו".