עבודות חפירת מנהרת "הקו האדום" של הרכבת הקלה החלו הלילה (בין ראשון לשני) מתחת לנתיבי איילון. עם תחילת העבודות, עם תחילת העבודות הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לתחנת סבידור ותחנת השלום נסגרה לתנועה. ברכבת ישראל הבהירו שהפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לסבידור מתוכננת לחמישה ימים, אך אם קצב החפירה יהיה מהיר יותר ולא תהיה פגיעה במסילות, תנועת הרכבות תתחדש עוד לפני יום חמישי.



בעקבות סגירת תחנת השלום, הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים ביותר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ במרכז תל אביב. אמנם רכבת ישראל ומשרד התחבורה הודיעו על הפעלת מערך של הסעות (שאטלים) מתחנות ההגנה וסבידור, ללא תשלום, עם תחנת עצירה בתחנת השלום, אבל החשש הוא שרבים מהנוסעים יעדיפו להגיע למרכז תל אביב ברכביהם הפרטיים ואז העומסים בכבישים יחמירו. ברכבת ישראל הבהירו שמהבוקר יפעל שירות ההסעות הייעודי, קו 777, בתדירות גבוהה ובשיטת "מלא וסע".



בנוסף להפסקת תנועת הרכבות בין תחנות ההגנה לסבידור, תנועת הרכבות בקו ירושלים-הרצליה תסתיים בתחנת לוד ובקו הוד השרון התדירות תצומצם.