עשר שנים לאחר שהכירו וחמש שנים לאחר שנישאו, הבהיר בעל לאשתו כי דעתה של אמו היא זו שתכריע בסופו של דבר בכל מחלוקת ביניהם. למעשה, זאת עילת הגירושים המרכזית שהונחה לפתחו של בית הדין הרבני, שאמור לקבוע אם החמות אחראית לקרע ולפרידה הצפויה. תביעת הגירושים שהגישה האישה נגד בעלה באמצעות עורכת הדין שרין סולן, כללה בין היתר לא מעט סוגיות בלתי פתורות. כמו למשל, השאלה כיצד הצליחה אמו של הבעל לחדור לחיי בני הזוג עד כדי כך שנהגה לפקוד את ביתם מדי יום. 
האישה טענה בתביעה: "אמו של בעלי הרסה את חיינו". כסיוע לטענותיה היא מגוללת  אמירות קשות של הבעל ושל אמו כנגדה. עו"ד סולן טוענת: "לאישה הובהר על ידי הבעל כי אמו שולטת בו והיא נמצאת עבורו בעדיפות ראשונה".הבעל, כך טוענת אשתו, חזר ואמר לה כי בכל מחלוקת עתידית ביניהם אמו היא זו שתקבע. הדיינים שסברו תחילה כי מדובר בזוג צעיר נדהמו לגלות כי הבעל מחזיק בתפקיד בכיר בתחום הכלכלי בישראל והאישה מחזיקה בתפקיד מרכזי בחברת ענק ושכרה השנתי מסתכם בסכום של שש ספרות.
עו"ד סולן הוסיפה כי לשיא הגיעו הדברים כאשר הבעל הפציר ברעייתו באחד מביקוריה של אמו אצלם בבית, לאפשר לה לישון איתם במהלך מנוחת הצהריים במיטתם המשותפת. כשהאישה סירבה להיכנס למיטה עם חמותה, התעורר ויכוח שגלש לאלימות מילולית קשה שבמהלכו גם האם וגם בנה הטיחו באישה דברים קשים בנוכחות שני ילדיהם.

שיא נוסף נשבר, כשהבעל הודיע לאשתו כי הוא יכול לקבל תמורת כמה אלפי שקלים "שירותי מין, הסעדה, כביסה וניקיון" והוסיף  עוד "אני מוכן לוותר על נוכחותך, את לא שונה מנערת ליווי". האישה שקצה בהשפלה מצד בעלה ואמו, מבקשת להתגרש מיד וכן לקבוע הסדרי ראייה שימנעו מחמותה לראות את ילדיהם של בני הזוג.