ברשות הכנרת מציינים כי בימים אלו שוהים סביב הכנרת אלפי שחפים וקורמורנים. לדברי קפטן מנחם לב מנמל עין גב, כ־5,000 קורמורנים שוהים סביב האגם בימים אלו. לב ציין כי “הקורמורנים פוגעים בענף הדיג במיליוני שקלים מדי עונה שכן הקורמורנים צוללים לעומק של 10 מטר ואוכלים מדי יום כחצי ק"ג דגים כל אחד”. לדבריו, “הקורמורנים שוהים סביב הכנרת במשך כמאה ימים מדי שנה”.



מדובר בעופות מים ממשפחת השקנאים, בעלי נוצות שחורות או שחורות־לבנות. הם ידועים ביכולת הדיג המשובחת שלהם ושוהים לרוב סביב חופים, אגמים ומקווי מים. המין הספציפי קורמורן גדול שוהה בתקופת עונת החורף בישראל. “זה פשוט אסון הציפורים האלה. הן חיות טרף”, אמר יוסי מראש פינה שמגיע מפעם לפעם לדוג. “אי אפשר להתקרב לדיג. הכל אבוד. הפגיעה היא לא רק בי ובדייגים כמוני, הפגיעה היא קטלנית בראש ובראשונה בדגה בכנרת. התעשייה הזו נמצאת בקריסה”.



לעומתו, יש כאלה הטוענים כי הקורמורנים משביחים את הכנרת. “הריבוי הטבעי גובר על הציד של הקורמורנים”, אמרו לא מעט מומחים שאיתם דיברנו אתמול. יחד עם זאת, הנזקים לסביבה הם הרבה יותר משמעותיים מהנזק לכנרת טוענים רבים. הטינופת שהעופות משאירים אחריהם בכל מקום במהלך החודשים שהם כאן בארץ היא הבעיה הגדולה”.



בכל אופן, הצפרים והמטיילים הרבים נהנים מכל רגע. ברשות הכנרת מדווחים על מטיילים רבים שמנצלים את מזג האוויר הנוח על מנת לטייל בשביל סובב כנרת ועל צפרים המגיעים לאזור במיוחד על מנת לחזות בקורמורנים ובשחפים בשיא עונת הנדידה שלהם. בעוד כשבועיים צפויים עופות המים לעזוב את האזור ולהמשיך בנדידתם.



יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכנרת מציינת: "מגיעים לכנרת אלפי מטיילים. תיירים וצפרים מגיעים על מנת לשלב טיול בחיק הטבע עם תצפית על להקות גדולות של הציפורים בנדידתן”.