החשש התממש: עם תחילת עבודות חפירת מנהרת "הקו האדום" של הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון, נוצרו הבוקר (שני) עומסי תנועה לאורך נתיבי איילון בתל אביב ותורים ארוכים של נוסעים ממתינים היו ליד השאטלים בתחנות הרכבת ההגנה וסבידור. עבודות חפירת המנהרה מתחת לנתיבי איילון, ברוחב של כ-30 מטרים ובעומק של 12 מטרים בלבד מתחת למסילות הרכבת ונתיבי הנסיעה, החלו הלילה והן אמורות להסתיים עד יום חמישי.
 
קצב החפירה האופטימלי עומד על כעשרה מטרים ביום, אבל בשל המורכבות של החפירה מתחת לפסי הרכבת, קצב החפירה המבוצעת על ידי מכונת הכרייה TBM – "גולדה" איטי יותר. העובדים הסינים של החברה הסינית שזכתה במכרז הכרייה של נת"ע, יעבדו 24 שעות ביממה, בניסיון להקדים את לוחות הזמנים.
במסילות הרכבת באיילון הוצבו עשרות חיישנים, רכבת ישראל הקימה חפ"ק בסמוך לאזור החפירות – בין תחנות השלום וההלכה וגם בנת"ע עוקבים בדריכות אחר החפירות.
 
תורים ארוכים בתחנת הההגנה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
תורים ארוכים בתחנת הההגנה הבוקר. צילום: אבשלום ששוני

עם סגירת תחנת הרכבת השלום, אמש בחצות, ארגנו במשרד התחבורה וברכבת ישראל שאטלים מתחנות ההגנה וסבידור. שירות האוטובוסים שעוצר בתחנת השלום מסיע את נוסעי הרכבת ללא תשלום.
 
תורים ארוכים וצפיפות רבה נוצרו בתחנת ההגנה, לשם הגיעו נוסעי הרכבות מהדרום. האוטובוסים יצאו עמוסים בזה אחר זה, אבל העומסים היו כבדים.
גם בתחנת סבידור היו תורים של ממתינים, אבל התורים של הממתינים לשאטל היו פחות ארוכים וצפופים לעומת תחנת ההגנה. בנתיבי איילון נוצרו פקקי תנועה, בעיקר בסמיכות למחלפי היציאה ללה גארדיה, השלום, ההלכה ורוקח.
 
אמנם מידי בוקר קיימים עומסי תנועה לאורך נתיבי איילון, אבל היום הם היו כבדים עוד יותר. עם זאת, מערך התנועה בתל אביב לא קרס והפקקים שהפכו לחלק מהנוף העירוני היו ממושכים עוד יותר. מערך השאטלים יפעל בכל מהלך ימי סגירת תחנת השלום והפסקת תנועת הרכבות בין תחנות סבידור להגנה.
הצפי הוא שהעומסים הכבדים צפויים בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ וברכבת ישראל הודיעו שאז גם יתוגברו השאטלים.