שר החקלאות אורי אריאל התנצל היום (שני) על התקרית במהלך הפינוי בתים ביישוב הבדואי אום אל חיראן שבה נהרגו מורה תושב הכפר ושוטר. במהלך ביקור ברהט אמר אריאל: "אם הייתה לנו תקלה באום אל חיראן אני מתנצל על כך התנצלות עמוקה. אנחנו נמתין לתוצאות הבדיקה של מח"ש. אבל עולים קולות שהיו שהיו פה תקלות חמורות. אני מבקש למסור את התנצלותי למשפחה. אולי אפשר יהיה לעשות ביקור ולומר זאת באופן אישי".



שרת המשפטים איילת שקד שסיירה עם השר אריאל התייחסה לאפליית המגזר הבדואי והביעה תקווה לראות פרקליטים ושופטים מהמגזר: "משרד המשפטים הוא המשרד המוביל בשילוב מגזרים שונים. דלתנו פתוחה לכם. דיברתי היום במכללת סמי שמעון להנדסה. אני מאד אשמח אם אתם תדחפו את בני הנוער שלכם ללמוד מתמטיקה בבתי הספר". 

שקד ואריאל בביקור בנגב. צילום: לשכת השרה שקד
שקד ואריאל בביקור בנגב. צילום: לשכת השרה שקד
"הלימודים הגבוהים כאן לתושבי הפזורה הם בהחלט יעד לשר החינוך והממשלה. שר החינוך אמר לי אתמול שהוא מחויב ומשקיע בהשכלה גבוהה למגזר", אמרה שקד. 

לרגל יום האישה הבינלאומי אמרה השרה: "אני רואה מטרה בהעצמת האישה הבדואית. מטרתי לעבוד יחד עם החברה הבדואית בהידברות ושותפות ולראות איך מעצימים את האישה הבדואית וגם כיצד ניתן לצמצם את תופעת הפוליגמיה יחד עם ההנהגה בחברה הבדואית". 
 
בסוף דבריה אמרה השרה: "במשך הרבה שנים המדינה הפקירה את המגזר הבדואי והתנערה מאחריות, ואני רוצה לומר לכם שבממשלה הזו יש הזדמנות לשיתוף פעולה ורצון לקדם ולהשקיע בחברה הבדואית. כשיש שיתוף פעולה בין הממשלה לשלטון המקומי זה המפתח להצלחה. הרבה תלוי בכם ובהנהגה שלכם".