למרות הוראת בית המשפט לפנות את מכל האמוניה בחיפה עד ל-1 לאפריל, חברת חיפה כימיקלים ביקשה היום (שלישי) מבית המשפט המחוזי ארכה נוספת בפינוי המכל ואף להשאיר 600 טון אמוניה במכל. בבקשה שהגישה החברה, היא הדגישה כי ריקון המכל יחייב פרוצדורה מיוחדת ומצריך משאבים וזמן נוסף.



בעיריית חיפה זעמו על פניית החברה וטענו כי מטרתה היחידה היא לקבע את המכל, ובבוא העת למלאו שוב והוסיפו כי מדובר בהפרה של הנחיות המשרד להגנת הסביבה שדרש ממנה להציג את היערכות החברה לריקונו המוחלט של המכל עד היום, תוכנית שלא הוצגה.



בנוסף לכך, פנה ראש עיריית חיפה יונה יהבה הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיעצור את פעילותו של מנכ"ל משרדו, זאב צוק רם, לשמר את כוחה של חיפה כימיקלים. "יש בפעילותו משם מצג של הון שלטון שאין הדעת סובלת ככלל ובפרט שמדובר בביטחונם של תושבי מדינת ישראל, אמוניה אינה ומעולם לא הייתה נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. התנהלותם של גורמים במשרדך ברשות מנכ"ל המשרד וסגן ראש המל"ל גורמים לסיכון של כמילון מתושבי ישראל״. 



מעמותת צלול, אשר הייתה בין העותרות נגד מכל האמוניה מסרו בתגובה לבקשת חיפה כימיקלים כי ״בחיפה כימיקלים שוב מנסים למשוך זמן כדי להרוויח מיליונים על גב הציבור. הם אלה שסרבו לפניית הממשלה להקים מפעל אמוניה לפני ארבע שנים; הם אלה שניצלו את כוחם המונופוליסטי כצרכני האמוניה העיקריים; והם גם אלה שהכשילו יזמים אחרים שרצו לייצר אמוניה בישראל. כעת - הם אלה שצריכים למצוא בעצמם פתרונות להמשך השימוש באמוניה, בלי המיכל הישן שמסכן רבבות מתושבי הצפון. דרישתם המקוממת סותרת את צו בית משפט ומבזה את החלטת המשרד להגנת הסביבה לשלול מהם את היתר הרעלים. צריך לסגור את המיכל המסוכן הזה בהקדם האפשרי״.