רכבת ישראל הודיעה הערב (שלישי) שבהנחיית שר התחבורה ישראל כץ, ולאור התקדמות כריית הקו האדום של הרכבת הקלה מתחת למסילות בנתיבי איילון, נבחנת האפשרות לקצר את זמן סגירת תחנת השלום בתל אביב ולפתוח את קווי הרכבת לאורך נתיבי איילון כבר ביום חמישי לפנות בוקר, לאחר בחינה שתיעשה אחר קצב העבודה וביקורת על שלמות המסילה שמעל נתיבי איילון.



ברכבת ישראל הבהירו, שבשל מעבר מכונת ה-TBM מתחת למסילת הרכב ובהתאם להנחיות ההנדסיות, הופסקה תנועת הרכבות בין תחנות סבידור להגנה ועד להשבת תנועת הרכבות לסדרה - ימשיך לפעול מערך שאטלים מוגבר בתחנות סבידור וההגנה.



בשעות אחר הצהריים והערב נוצר בתל אביב נוצר כאוס מוחלט בכבישים, כאשר מערך התנועה קרס וכלי רכב פרטיים, מוניות ואוטובוסים עמדו במשך שעה ויותר חסרי אונים כאשר אין להם אפילו מקום מפלט לכביש אחר. אלו שניסו להיכנס לרחובות צדדיים נתקעו גם שם בפקקים. חלק מהנוסעים באוטובוסים התייאשו וירדו באמצע הדרך. בחברת דן סיפרו שהיו איחורים קשים מאוד בגלל הפקקים הממושכים וגם בתחנות נוצרו עומסים של ממתינים רבים.+



פקק תנועה. צילום: אלוני מור



"יצאתי מהבית ואחרי כמה מאות מטרים פתאום ראיתי שיירה ענקית של פקקים לכיוון מרכז תל אביב. הייתה לי פגישה חשובה אבל הבנתי שאי אפשר יהיה להגיע. מזל שעוד הצלחתי לעשות פרסה", סיפרה אביבה המתגוררת בעבר הירקון. נוסעים מבוגרים באוטובוסים נאלצו להמתין זמן ממושך, דבר שלעיתים יצר דאגה אצל בני משפחה. "ניסיתי להשיג את אמא שלי כמה פעמים בטלפון ולא הייתה תשובה בבית. דאגתי ואז התברר לי שהיה הייתה תקועה הרבה זמן בפקק באוטובוס", סיפר חיים מרמת גן. יוסי שנתקע ברכבו הפרטי במשך זמן ארוך אמר: "זה סיוט אחד ענק, איך יוצאים מזה".



מחברת דן נמסר בעקבות קריסת מערך התנועה: "משרד התחבורה מקדם מהלך חשוב והיסטורי של רכבת קלה אבל הגענו לפרשת דרכים, צריכים להחליט בשעות הלחץ של הבוקר והערב, או תחבורה ציבורית או תחבורה פרטית, אחרת הפקקים עוד יחזרו על עצמם".