מקור בכיר בבית חולים הדסה מסר ל"מעריב־השבוע" שרופאי המחלקה שהתפטרו לאחרונה ניהלו מגעים מתקדמים עם מנהל בית חולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, ולמעשה תיאמו איתו את מעברם לשערי צדק.



מבית חולים שערי צדק נמסר בתגובה: "פרופ' ויינטראוב פנה אלינו על רקע מחלוקות מקצועיות בהדסה וציין שהם רוצים לעבור אלינו. שלחנו בקשה למשרד הבריאות ולא אישרו לנו את פתיחת המחלקה, ואנו מדגישים זאת. עם זאת, אמרו לנו במשרד הבריאות שיבחנו את העניין הזה ברמה הלאומית". מנהל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, סירב להתראיין בנושא.



בתוך כך, פרופ' רוטשטיין נסוג מהחלטתו להכתיב לרופאי המחלקה לילדים כיצד לטפל בילדי המחלקה. בשיחה עם "מעריב־השבוע" הוא דיבר על נכונותו ללבן את הנושא עם הרופאים ועל הסבירות כי יגלה גמישות. בשלב זה הרופאים אינם חוזרים בהם מהתפטרותם הדרמטית.



אתמול (שלישי) התקיים בוועדת הבריאות בכנסת דיון סוער ורווי דמעות בעקבות התפטרות הבכירים. הדיון לווה בהאשמות מצד הרופאים המתפטרים, ובראשם מנהל המחלקה ויינטראוב, לעבר רוטשטיין. פרופ' רוטשטיין אמר בתגובה כי "לוקח זמן ליצור מחלקות של ילדים בלבד, אנחנו עכשיו בתוך תהליך ביניים, אבל הוא לוקח זמן שכמובן לא מעניין את ההורה והילד הזקוק לטיפול". מנהל המחלקה המתפטר, פרופ' מיקי ויינטראוב: "קשה לי לעבוד במוסד שבו מתקבלות החלטות רפואיות מקצועיות קרדינליות ללא התייעצות. ההחלטה לנתח ילדים מחוץ למחלקה והחלטות אחרות נעשו מאחורי גבי בצורה שגויה ובסגנון ניהולי שגוי", אמר.



"הגישה שלי היא לטפל בילד כאילו מדובר בילד שלי, ואני לא מוכן לפשרות". אורי יקיר, אחד ההורים שבתו בת השלוש חולה בלוקמיה ומטופלת במחלקה: "מי מכם יעז להסתכל על ילדה בת שלוש ששואלת כל הזמן 'מה יקרה אם הרופאה שלי לא תהיה?' אם יהיה צורך, נוציא את הילדים מבית החולים ונלך בעקבות הצוות למקום אחר. אנחנו גם מוכנים לשבת ולמחות מתחת לבית של ליצמן". משה בניטה, שבנו טופל במחלקה ונפטר: "עברנו שנה אחרונה של גיהינום, מה שהחזיק אותו בחיים הייתה ההשגחה התמידית של רופא ילדים מומחה. לשלוח אותם לאונקולוגיה של מבוגרים זה גזר דין מוות" פרופ' אליעזר רחמילביץ', מוותיקי רופאי הדסה שביצע את השתלות מה העצם הראשונות בישראל, פנה לפרופ' רוטשטיין, ואמר: "אני לא מאמין שעם כל היכולות שלך לא תוכל למצוא עוד מיטות. השתלות מח עצם בילדים יכולות להתבצע אך ורק במחלקת ילדים, נקודה. זה עניין מקצועי".