כמידי שנה, עמותת יד עזר לחבר מעניקה את מגן הצדק החברתי לשלוש דמויות חברתיות מרכזיות בשדרת החברה הישראלית. דמויות התורמות ומסייעות לפרט ולקהילה. השנה נבחר השר אלי כהן. השבוע הוא ביקר בבית החם של העמותה וזכה לשוחח עם ניצולי השואה. מנכ"ל ומייסד העמותה שמעון סבג, ליווה את השר ופמלייתו, וערך לו סיור בבית החם של העמותה המשכן קרוב ל-100 ניצולי שואה, דואג לרווחתם מעניק להם תנאי דיור משופרים בעבור סכום סמלי בהתאם ליכולתם, חלק מהניצולים אף זוכים לדיור חינם בגלל חוסר יכולת לממנו ובגלל שנותרו בעולם לבד.



השר כהן נראה נרגש מאד במהלך הסיור בעיקר כשפגש ניצולי שואה רבים ושוחח איתם. בטקס הענקת מגן הצדק החברתי אמר סבג: "אני חושב שהשר כהן הוא בדיוק המודל לשר חברתי. הוא האדם שעשייתו לא תמיד מקבלת פומבי אבל היא מבורכת ותורמת לפרט לקהילה ולציבור הרחב".



סבג הוסיף: "השר כהן מבחינתי ראוי ל'מגן הצדק החברתי', וההחלטה להעניק לו את המגן התקבלה על ידי הוועדה ללא שום סייגים. אני רואה בכהן אחד השרים הבכירים שמבין למצוקה של הנזקקים, בינהם ניצולי השואה, מבין לליבו של הזקן וקשוב למצוקה של חסרי היכולת להתקיים בכבוד".



השר עצמו הגדיר את הביקור כמרגש ומעורר השראה. "החום והטיפול האישי לו זוכים ניצולי השואה ומחוסרי הדיור ראוי לכל הערכה", אמר, "על שמעון סבג וצוות העמותה נכתב אנשים טובים באמצע הדרך. הנתינה והסיוע מעוררים השראה ואנו כמדינה, לצד ההירתמות המבורכת של העמותה, מחויבים להבטיח את הזכות לחיים בכבוד לאוכלוסיות הקשישים״.



הפרס יוענק לכהן בטקס המרכזי שיערך בעוד חודשיים במוזיאון החדש של העמותה. השר הבטיח להיות חלק מרכזי בפעילות של העמותה וללוות את פעילותה מקרוב.