דרמה מורטת עצבים התרחשה במהלך הלילה (חמישי) בשכונת רמת חן השקטה בדרך כלל, שברמת גן,  שעה שדיווח על התפרצות לדירה הוביל את השוטרים לנהל מרדף אחר שני חשודים שבדרך המילוט שלהם ניגחו מספר רב של רכבים חונים לרבות ניידת משטרה שחסמה את דרכם , פצעו שוטר באורח קל, ולבסוף נעצרו , לא לפני שבוצע לעברם ירי אשר גרם לפציעתם.

סמוך לשעה 01.00 אחר חצות התקבל דיווח על התפרצות לדירה ברחוב יאיר שבשכונת רמת חן. שוטרי מרחב דן שהגיעו למקום החליטו לחתור למגע בניסיון לתפוס את החשודים שנכנסו לרכב מילוט והחלו בנסיעה מטורפת.

חשוב לציין כי השניים חברים בכנופיה המוכרת היטב למשטרה, חלקה מעזה. הם עובדים ב"שיטת הדאבל", כלומר פורצים לדירה, גונבים את מפתחות הרכב ולוקחים גם אותו. 

בדרך המנוסה שלהם פגעו החשודים במספר רב של רכבים אשר חנו בצידי הרחוב הסמוך ולמקום הוזעקו ניידות משטרה נוספות לתגבור. כשהבינו שהשוטרים "יושבים להם על הצוואר" וזיהו ניידת משטרה שחסמה את דרכם החליטו החשודים "להמר על כל הקופה", ניגחו את הניידת ובדרכם פצעו שוטר  באורח קל.

מרדף לילי אחר שודדים ברמת גן

לשוטרים לא נותרה ברירה והם נאלצו לבצע ירי לעבר הרכב הנמלט ובו החשודים שכתוצאה מהירי נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי. צוות מד"א הוביל את השניים לבית החולים תל השומר וזאת כשהם תחת מעצר. מצבו של אחד מהפורצים מוגדר קשה ושל השני קל. 

מפקד מרחב דן נצ"מ שי אזולאי הגיע גם הוא לזירה ועקב בדריכות אחר השתלשלות האירועים. החקירה בראשיתה והועברה ליחידת להב 433, שעוסקת כבר בחקירת הכנופיה. 

במשטרה מציינים כי במהלך החודשים האחרונים ניהלה היחידה הארצית אתג"ר שבלהב 433 חקירה סמויה מאומצת כנגד כנופיית רכוש אלימה במיוחד המורכבת מתושבי שטחים שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) אשר חברו על פי החשד לאזרח ישראלי תושב לקיה שבפזורה הבדואית לשם ביצוע פעילות פלילית כנגד אזרחי המדינה.

"כנופיה זו נהגה לבצע התפרצויות לבתים, אירועי שוד וגניבות כלי רכב בשיטת "הדאבל", ממחוזות ת"א, מרכז, חוף" אומרים במשטרה ומוסיפים כי. "במהלך החקירה התגבשה תשתית ראייתית הקושרת אותם למספר  אירועי שוד וגניבה".

על שהתרחש ברמת חן מספרים במשטרה כי במהלך הלילה ביצעו בלשי יחידת אתג"ר בסיוע מסוק פעילות במהלכה זוהה רכב ובו חברי הכנופייה. תוך כדי מעקב אחריהם זוהה רכב נוסף גנוב המוכר על ידי בלשי היחידה כזה המשמש את חברי הכנופיה והם אכן נראו עוברים לאותו רכב.

חברי הכנופיה הגיעו לרמת גן והתפרצו לדירה משם כאמור ביצעו גניבת מפתחות הרכב אותו התכוונו לגנוב.

בשלב הזה כך מסבירים במשטרה החל הליך ביצוע מעצר חשודים אולם אלו ניסו להימלט מהמקום כשהם כאמור מנגחים כלי רכב וכן ניידת משטרה.

אחד החשודים כך עולה שאף ירד מהרכב חמוש במברג ניסה אף לתקוף שוטרים והוא נורה ונפצע באורח קשה.

"שוטרי היחידה הגיבו באופן מיידי ותוך חתירה בלתי מתפשרת למגע וביצעו ירי ממוקד גם אל עבר הרכב שהמשיך בנתיב הבריחה ובכך הביא לפציעת שוטר. בוצע מעצר של שני החשודים אשר היו ברכב מלכתחילה, ובנוסף בזירה אחרת בקרבת מקום נתפס רכב נוסף, בו נעצר חשוד נוסף חבר הכנופיה" מסבירים במשטרה.

במסגרת החיפוש שבוצע ברכבים,  נתפס רכוש רב מהתפרצויות כגון: טלפונים ניידים, כלי פריצה, מפתחות וכלי תקיפה. נציין כי במהלך האירוע נעצרו שני תושבי עזה שבח"ים ותושב לקיה מהפזורה, שניים מהם נפצעו קל, ואחד כאמור  נפצע קשה כתוצאה מהירי. במשטרה מדגישים כי באירוע זה מצבו של השוטר הפצוע קל, הודות לתגובתם המהירה של השוטרים נמנע מצב שיכול היה להיגמר באופן חמור יותר.

כזכור בעבר הותקף השוטר שלומי אסולין ז״ל על ידי פורץ ובידו מברג, שהוביל לפציעה קשה של השוטר שהיה שרוי עקב כך בתרדמת במשך שנים ולבסוף נפטר. 

"משטרת ישראל תמשיך במאבקה הנחוש, התדיר והבלתי מתפשר כנגד כנופיות רכוש אלימות המהוות איום ממשי לבטחונם של התושבים ולשלום רכושם" אומרים" במשטרה