יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי גיבה הבוקר (חמישי) את ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, שהתבטא בחריפות נגד גיוס נשים לצה"ל. לדבריו, "דרוש אומץ להגיד את דבר ההלכה וכל הכבוד לו שהוא אמיץ והוא אומר את דבר ההלכה". דרעי ציין בראיון לגלי צה"ל כי ההלכה אוסרת על גיוס נשים לצבא ולכן הוא "משבח את הרב לוינשטיין". לדבריו, מהתגובות שהתעוררו בעקבות דברי הרב לוינשטיין עולה ניחוח של השתקה. "הוא אומר את האמת ולא מפחד מלומר את האמת", הוסיף דרעי, אך הסתייג והבהיר: "הסגנון לדעתי היה מיותר".



יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לעומת זאת, גינה בחריפות את דבריו של לוינשטין ואמר כי על הצבא להפסיק לממן את המכינה בראשה הוא עומד: "אמירה חשוכה שמתקשרת לאמירות ההומופוביות שלו. אם הוא עדיין עומד בראש המכינה בעלי אז צה"ל צריך לנתק איתם את הקשר. צריך להפסיק לממן אותם ולהחזיר את הכסף". 



"כל הכבוד לו". אריה דרעי. צילום: אבשלום ששוני
"כל הכבוד לו". אריה דרעי. צילום: אבשלום ששוני



הבוקר גינה את דבריו של וינשטין דובר צה"ל מוטי אלמוז. "אלו אמירות לא ראויות", כינה אלמוז את אמירותיו של הרבנגד שילוב של נשים לוחמות בצה"ל. "בשעות  האחרונות מתפרסמות קריאות להפסיק את שילוב הנשים בצה״ל", כתב אלמוז בחשבון הפייסבוק שלו. "אחיי לנשק- אתם טועים, צה"ל של כולם, נשים וגברים: בני הציונות הדתית היקרים המצויים ביחד עם אחיהם החילוניים בכל שורות הצבא ולוחמות דתיות וחילוניות העומדות על משמר ארצנו, חרדים, בני הדתות השונות- החברה הישראלית כולה". 



דובר צה"ל אף התייחס לנושא בתוכנית של אילה חסון ב-103FM. "לפי חודש וחצי הוצאנו הודעה שלא להזמין יותר את הרב לוינשטין להרצאות, ואנו עושים את זה בצער בגלל המילים ששמענו לפני יומיים. אני מבין את חשיבות הפרובוקציה כשרוצים להעביר מסר, אבל להתייחס לנשים בצבא במושגים של חום וקור בשנת 2017 - זה באמת לא ראוי לתגובה", אמר אלמוז שהוסיף: "כך לא מעבירים מסרים". \

לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, תקף בשנה שעברה את חברי הקהילה הגאה בנאום פומבי, ואמר כי "הגאים הם אנשים שאיבדו את הנורמליות, סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מעז לצפצף". דבריו גררו ביקורת קשה, ובצה"ל חדלו מלהזמין אותו לפעילויות בבסיסים. אתמול פורסמה התבטאות מעוררת מחלוקת נוספת של לוינשטיין, ולפיה גיוס צעירות דתיות לצה"ל "שיגע אותן, והפך אותן ללא יהודיות".

"עשר שנים אני פותח 'במחנה' ורואה רק תמונות של בנות, כולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי 'אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר. לא יודע מי יתחתן איתה", אמר לוינשטין. הוא הוסיף: "אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרק"ל. אחרת איך תהיה חמה?".

אתמול קרא שר הביטחון אביגדור ליברמן להפסיק את תקצוב המכינה הצבאית עלי, שהרב לוינשטין עומד בראשה, זאת בעקבות דבריו של לוינשטין. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לא נשאר חייב ועקץ את שר הביטחון. "נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול הנייה", אמר בנט. הבוקר הגיב ליברמן לאמירות הללו ואמר: "לא מבין את הדחף של כמה שרים להתקוטט ולריב כאילו אחרת הם לא יכולים לישון בלילה".

בראיון בגל"צ מוושינגטון הוסיף ליברמן ותקף את דבריו של לוינשטין: "שירות בנים בנות ובנות יחדיו, וגם שירות של בנות כלוחמות זה משהו שמתרחש מיום ההקמה של מדינת ישראל, אלפי בנות שירתו בצה"ל מיום הקמתו, כוללל בנות חרדיות. הבת שלי דתייה ושירתה שירות מלא ולא ראיתי שום פגיעה בה". 

לדברי שר הביטחון, דבריו של לוינשטין הם "פגיעה חמורה במסורת ובערכים של צה"ל וזה בלתי מתקבל על הדעת שמי שפוגע כך יחנך חיילים. אני אחזור לארץ ונעשה כל מה שנדרש ולא נשלים עם פגיעה בבנות ישראל ובהשמצות שהדעת לא סובלת".