היום (חמישי) שיגרו תושבי עמונה קריאה לראש הממשלה בבקשה לכבד את ההסכם שנחתם עימם ולקדם הקמת יישוב חדש עבורם, כפי שהובטח. "כבד את המילה שלך. כבד את הציבור הרחב, כבד את מפוני עמונה, כבד את עצמך - קיים את ההסכם עליו חתמת לאלתר. זו תהיה תרופה לחברה הישראלית שמאסה במראות של פינוי אנשים והריסת בתים וישובים. זו תהיה תרופה לציונות שספגה מכה בפינוי עמונה. במשך כל השנים כשנפל ישוב הקימו אחר תחתיו. זו תהיה תרופה לציונות, לציבור הרחב שמאס במראות פינוי והרס וזו תהיה תרופה גם לאנשים שצריכים אחרי הרבה שנים בגיל לא צעיר להתחיל לשקם את חייהם", כתבו.



בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם




"תעשה אל תדבר. אל תמרח אותנו ואת הציבור במילים. אנחנו כבר חמישה וחצי שבועות זרוקים כמו כלבים בחדרים שלא מאפשרים כלום. אפס אינטימיות זוגית. אפס יחסי הורים ילדים. הלך אובמה, הגיע טראמפ ושוב אתה חושש מהאמריקאים". שביתת הרעב של מטה המאבק נכנסת היום ליומה העשירי תחת הססמה "התחייבת - תקיים. הרסת – תבנה".



לפני מספר כשלושה שבועות פורסמה הבהרה מלשכת ראש הממשלה לפיה אין כוונה להפר את ההתחייבות שניתנה למפוני עמונה בנוגע להקמת יישוב חלופי חדש, לאור מחאתם בנושא. גורם מדיני הסביר באותה תקופה כי בעניין הבנייה בהתנחלויות אין הבדל בין ממשל אובמה וממשל טראמפ, והמצב בשטח נותר בדיוק כפי שהיה בדיוק עם ממשל אובמה. "חזרנו לנוסחאות על אישורי בנייה מושוינגטון", אמר המקור.