לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגה חדשה בראשות שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון היתה זוכה בשישה מנדטים, כך עולה מסקר סקר בעריכת מכון רפי סמית שפורסם היום (שישי) ברשת ב'. עוד עולה מהסקר כי תמונת הגושים לא משתנה והקואליציה הנוכחית היתה שומרת על כוחה.



על פי הסקר שנערך לפני יומיים וכולל מדגם מייצג של 500 איש, יהודים וערבים, הליכוד היה מקבל 26 מנדטים, ירידה של ארבעה מנדטים לעומת הכנסת ה-20.



יש עתיד בראשות יאיר לפיד מתייצבת כמפלגה השנייה בגודלה עם 22 מנדטים, לעומת 11 מנדטים בכנסת הנוכחית. הבית היהודי, אולי בהשפעת חיזוק מעמדו של יו"ר המפלגה, השר נפתלי בנט בעיני הציבור, בעקבות דוח המבקר על צוק איתן, עולה ל-13 מנדטים לעומת שמונה מנדטים בכנסת הנוכחית.



לפיד מתחזק. צילום: מרק ישראל סלם
לפיד מתחזק. צילום: מרק ישראל סלם



הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. לעומתה מפלגת המחנה הציוני בראשות חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג מפסידה מחצית מכוחה בכנסת הנוכחית ומקבלת בסקר רק 12 מנדטים.



בהמשך הסקר מקבלות כולנו, ישראל ביתנו, יהדות התורה וש"ס שבעה מנדטים כל אחת. מרצ סוגרת את הרשימה עם שישה מנדטים, עלייה של מנדט אחד לעומת הכנסת הנוכחית.



עוד עולה כי 12 אחוזים מהנשאלים טרם החליטו למי להצביע ומרביתם באים ממפלגות המחנה הציוני וכולנו. על פי הסקר הקואליציה הנוכחית שומרת על כוחה, 67 מנדטים.



"לא מתרגשים מהתחזקות לפיד"



הסקר מלמד כי הופעת מפלגה חדשה של יעלון הייתה משנה קלות את המפה הפוליטית. מהנתונים עולה כי לו יעלון היה מתמודד היום הליכוד היה מקבל 25 מנדטים, המחנה הציוני עם 11 מנדטים, יש עתיד בראשות לפיד היתה גורפת 20 מנדטים, הבית היהודי עם 13 מנדטים וכולנו עם שישה מנדטים. התמודדות של יעלון היתה מביאה לנדידת מנדטים מהליכוד, המחנה הציוני, מרץ, יש עתיד וכולנו.



יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הגיב על הסקר ואמר: "יאיר לפיד מתחזק בסקרים מזה זמן על חשבון העבודה ואנו לא מתרגשים מזה. עם הזמן העבודה תתחזק יותר על חשבון לפיד. כשהעמדות יתחדדו הליכוד יחזור ל-30 ואף נעבור את המספר הזה. כשהחקירות נגד נתניהו יסתיימו נעלה עוד. לדעתי לא יהיו בחירות כרגע והבחירות יהיו עוד כשנה וחצי משום שחוץ מלפיד איש לא רוצה בחירות".



דוד ביטן לא חושש מהעלייה של יש עתיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דוד ביטן לא חושש מהעלייה של יש עתיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90