בשורה רעה לציבור הנוסעים: תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון תופסק החל מיום חמישי הקרוב בערב בשעה 19:00 ותתחדש רק ביום ראשון בשעה 5:00 בבוקר, זאת בשל עבודות תשתית שתבצע רכבת ישראל בתחנות נתניה והרצליה. בזמן העבודות תחנות בית יהושע, ספיר והרצליה תהיינה סגורות ויחולו שינויים בתנועת רכבות הנוסעים, כשרכבות מחיפה והצפון יגיעו עד לתחנת נתניה. העבודות יכללו הנחת מעבור מסילתי כפול בתחנת הרצליה, זאת לצורך חיבור מסילת הקו המהיר לירושלים ושיקום קטע מסילה והחלפתה בתחנת הרצליה.



תנועת הרכבות מדרום תופעל ללא שינוי


הרכבות בקו באר שבע-תל אביב-הוד השרון תופעלנה ללא שינוי דרך תחנות בני ברק, פתח תקווה, ראש העין וכפר סבא. כמו כן, תנועת הרכבות מדרום תופעל מתל אביב ללא שינוי. המשמעות היא שתנועת הרכבות העמוסה בנוסעים בין חיפה והצפון לתל אביב תופסק למעשה.



ברכבת ישראל הבהירו שיופעלו שירות שאטלים בחינם בין תחנת נתניה לנתב"ג במשך כל שעות היום, כשבמקביל משרד התחבורה יתגבר את שירות האוטובוסים בין נתניה לתל אביב ובין חיפה לתל אביב.



שוב פקקים בכבישי ישראל. צילום: אלוני מור



בשל השינויים: שוב צפויים עומסים בכבישים


לקוחות שבבעלותם כרטיס תקופתי בתוקף, ושאחת או יותר מהתחנות הסגורות נכללות בו במהלך סגירת המקטע, יהיו זכאים לפיצוי, שאותו ניתן לקבל במכונות האוטומטיות.



כזכור, בשבוע שעבר אירעו עומסי תנועה כבדים ביותר בתל אביב, שקרו בשל חסימת מנהרת הקו האדום של הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון על ידי נט"ע. הפעם גם קיים צפי לעומסים, אך פחותים, זאת מכיוון שתחנת השלום צפויה להיפתח ובשל כך שהעבודות בחמישי ייחלו לאחר שעות הלחץ של אחר הצהריים ויסתיימו לפני שעות הלחץ הגדולות של ראשון בבוקר. עם זאת, ההערכות הן שיהיו עומסים כבדים מכיוון צפון הארץ לתל אביב, זאת מכיוון שרבים יגיעו לאזור עם רכביהם הפרטיים. כמו כן, על אף העובדה שבשישי רב האנשים לא עובדים כביש החוף צפוי להיות עמוס בתנועה.