מספר התארגנויות של חמאס נחשפו בשבועות האחרונים ע"י השב"כ באזור יהודה ושומרון, ובהן גם חולייה אשר הניחה מטעני חבלה ויידתה בקבוקי תבערה לעבור כוחות צה"ל באזור הר אדר ומעלה החמישה, כך הותר היום (ראשון) לפרסום. חברי החוליה שנעצרו הם תושבי הכפר בידו שבגזרת בנימין, שבין היתר היו מעורבים גם בירי שבוצע לעבר הישוב הר אדר בשנת 2015. בחקירתם התגלה גם כי הם תכננו להוציא לפועל פיגוע ירי נוסף. 



בפעילות נוספת שנערכה בשומרון נעצר מחמד עאזי, פעיל חמאס בן 20 מהכפר גמאעין. בחקירתו עלתה כוונתו לבצע פיגוע כנגד מטרות ישראליות יחד עם נור אלדין גית בן ה-22, תושב חברון, אשר נעצר אף הוא והועבר לחקירה. עוד עלה כי השניים תכננו לבצע פיגוע ירי נגד רכבים אזרחיים ורכבי צה"ל שנעים על צירים מרכזיים באזור.



כחלק מההכנות לפיגוע, ביצעו השניים תצפיות לעבר הכביש וכן ייצרו מסמרי מתכת בכוונה לפזרם על הכביש על מנת לגרום לרכבים לעצור ולהקל על ביצוע פיגוע הירי. על פי החשד, עזאי אף רכש נשק לטובת ביצוע הפיגוע, שהוסגר במהלך החקירה. כמו כן, תכננו השניים להניח מטען בלון גז בכניסה לכפר ולהפעילו כנגד רכב צבאי. כנגד החשודים יוגשו בימים הקרובים כתבי אישום בבית המשפט הצבאי.



פעילות חמאס זולגת לתוך האוניברסיטאות


בפעילות נוספת של גופי הביטחון נעצרו מספר סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית שהשתייכו ל"כתלה אסלאמיה", תא הסטודנטים של החמאס באוניברסיטאות. זאת, לפי הודעת השב"כ בנושא "בשל פעילות ענפה של הארגון ומאמציו של לבסס את אחיזתו בשטח, ובכלל זאת קבלת כספים שמקורם בארגון טרור". 



במסגרת החקירות נחשפה פעילות משמעותית של הארגון באוניברסיטה ומחוץ לה. הפעילות כללה קיום עצרות, גיוס פעילים חדשים ופעילות כספית.