האובך הכבד, זיהום האוויר הקשה וסופות החול בנגב התחלפו אמש במזג אוויר גשום וקר. אתמול בשעות היום שרר אובך, שהגיע להגבלת ראות של ארבעה קילומטרים. עם זאת, אין מדובר באובך כבד ביותר, שכן "הקו האדום" הוא ראות למרחק קילומטר ומטה. בקפריסין שרר אובך כבד יותר, ומטוס של חברת אוסטריאן איירליינס שהיה בדרכו מווינה לנתב"ג שב על עקביו לאוסטריה. מטוס נוסף של החברה שהיה במרחב האווירי של קפריסין, ואשר היה אמור לנחות בלרנקה, הוחזר אף הוא לווינה.



ברשות שדות התעופה הבהירו שהאובך בישראל לא היה כבד, והשמיים מעל ישראל היו פתוחים כל היום להמראות ולנחיתות. נוסף על האובך ועל זיהום האוויר, באזור הנגב דווח על סופות חול שהורגשו היטב גם בחוצות הערים.



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רן שימר, מסר שכבר בשעות אחר הצהריים חל המפנה במזג האוויר, ובצפון הארץ ירד בכמה מקומות גשם קל.


הבוקר צפויים גשמים מקומיים, ובאזור הצפון צפויות גם סופות רעמים בודדות. במקביל תחול ירידה ניכרת של 3־5 מעלות במידות החום. בתל אביב יהיו מחר 18 מעלות, בירושלים 13, בחיפה 17 ובבאר שבע 18. הגשמים ייחלשו משעות הצהריים, אך הטמפרטורות ימשיכו להיות מעט מתחת לממוצע.



מחר לא יחול שינוי מהותי במידות החום וייתכנו טפטופים. המגמה תימשך גם ברביעי, אך שימר ציין כי בחמישי שוב צפויה מערכת גשומה, ועל פי התחזית יירדו גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב.