נדמה היה שסיפורים כאלה קיימים רק בסרטים, אבל תהילה בת ה-27 אמיתית לחלוטין. אמנון לוי סיפר לאיריס קול ב-103FM על אישה בעלת 52 זהויות בתוכה: "זו לא מחלת נפש, לא סכיזופרניה, לא שסעת, לא פיצול אישיות, להפרעה הזאת קוראים הפרעת זהות דיסוציאטיבית. זה לא מוגדר כמחלת נפש אלא כהפרעה, שסיכויי ההחלמה ממנה טובים מאוד, בעיקר בעזרת טיפול פסיכולוגי, אלא שהוא יקר מאוד".



"ההפרעה נגרמת בדרך כלל כתוצאה מטראומה, זו פוסט-טראומה שב-99 אחוזים הייתה טראומה מינית. כילדה היא עברה התעללות מינית מתמשכת והיא לא יכולה לאגור את הכאב ולשאת את הזיכרונות המרים. כאשר היא מגיעה למקומות הקשים האלה היא מפצלת לעצמה זהות חדשה והופכת למשהו אחר. לילדה קטנה, לאישה בוגרת, לגבר תוקפני, לכל מיני דברים. היא הסבירה לנו שברגע הזה היא כמו בקומה, בניתוק. היא בחורה מקסימה שרצתה שנסקר אותה, כי הציבור הרחב לא מכיר את התופעה וגם מטפלים ורופאים לא מכירים", סיפר.



"בלילה, כשהיא הולכת לישון, היא מקליטה את עצמה, כדי לדעת האם זהויות ייצאו ממנה במשך הלילה, כי היא לא יודעת, היא בניתוק", סיפר לוי. "היא השמיעה לנו הקלטה אחת מדהימה, של עצמה, כילד שמתקשר למשטרה, אומר שהוא בן 9 וחצי שהלך לאיבוד, בוכה נורא, איפה אמא, איפה אבא, לא יודע. במוקד המשטרה נכנסים ללחץ ומתחילים לחפש אותו. מעלים לאוויר מסוק ובסוף מוצאים אותו, כלומר אותה, בכפר ערבי, ולתהילה אין מושג איך היא הגיעה לשם, איפה היא הייתה ומה קרה לה בדרך. היא בניתוק מוחלט. וככה יש לה 52 אישיויות", הוסיף.



"מול המצלמה שלנו, בראיון ליעל דן, היא הפכה לשרון, ילד ביישן בן 10 וחצי. או במקרה אחר, כשהן נוסעות יחד ברכב ומדברות על הרתיעה של תהילה ממגע של גברים, בעקבות התקיפה המינית שהיא עברה, היא אומרת לה שהיא הופכת לאביגיל, תינוקת בת שנתיים שמבקשת לשתות חלב. ואחר כך תהילה אומרת שהחלב גורם לה לכאבי בטן, אותו חלב שהיא שתתה כאביגיל, כתהילה היא לא יכולה לסבול אותו. אלה דברים מדהימים. היא דיברה עם יעל בלילה בספרדית. ותהילה לא יודעת ספרדית. לא ברור איך זה קורה", אמר.




"'הצל' ואורנה בנאי הצילו אותה ממוות"



"היא יצרה קשר עם עוד אנשים מפורסמים. 'הצל' הציל אותה ממוות אחרי שהיא בלעה 30 כדורי שינה. היא התקשרה אליו, הוא עזב באמצע הופעה ונסע לחלץ אותה. גם אורנה בנאי הצילה אותה. היא התקשרה אליה מהרחוב כילדה קטנה שאומרת שהיא לא יודעת לקרוא. ואז היא אמרה לאורנה שהיא רואה לוגו של רשת מזון מפורסמת, אז היא הצליחה להגיע ולהציל אותה", סיפר.



"אין מקומות אשפוז לאנשים כמוה", סיפר לוי בצער. "היא חיה ברחוב עם המון ניסיונות אובדניים. היא מספרת שבשנה וחצי האחרונות חמש מחברותיה, שהיו במצב דומה, התאבדו. כמו הרבה מהחברות שלה אין לה לאן ללכת והיא בסכנת חיים. קשה מאוד לטפל בה ולשמור עליה. במאמץ גדול יעל דן סידרה לה לגור במקום בשם 'ענבלים'. אבל תהילה לא מטופלת. יש בערך שני פסיכולוגים בארץ שיודעים לטפל בהפרעה כזו. הטיפול מצריך 2-3 מפגשים בשבוע, בעלות של 400 שקל למפגש, ואז יש סיכוי טוב לצאת מזה. כי היא לא מוגדרת חולת נפש. יש נשים שהחלימו מזה. זה אפשרי".



"פרופסור זומר, המומחה בתחום בארץ, אומר שבין 20-30% אחוזים מנפגעות תקיפות מיניות קשות מפתחות הפרעה כזו. זה המון. תהילה היא מקרה קיצוני. ברוב המקרים, כדי שנפגעת תפתח דמות כזו מול מישהו, צריך יחסי אמון מאוד גדולים. למשל עם מטפל בקליניקה. נדיר שמישהי עושה את זה ברחוב, לתהילה זה קורה. ויש עוד הרבה מקרים כאלה", חתם.