אם לתלמיד ישיבת תיכונית בירושלים איימה על מורה ש"תרצח, תשרוף אותו ותוציא לו את העיניים". בתגובה לכך, הודיע היום (שני) ארגון המורים כי מוסד הלימודים בשכונת פסגת זאב יושבת מחר. מדובר באיומים חמורים בפגיעה פיזית מצד אם לתלמיד כלפי מורה בישיבה התיכונית "נתיבות חיים". לאחר האירוע הוזעקה לישיבה משטרה והארגון כאמור, החליט להשבית את המקום מחר וזאת לאחר שהכריז על סכסוך עבודה בעקבות גל אלימות נגד מורים ובשל אוזלת ידה של המדינה בטיפול בתופעה, לטענתו.



כזכור, בחודש שעבר אירעו מספר מקרי אלימות נוספים בבתי ספר שכוונו כלפי מורים. בבית ספר "אל סלאם" בשגב שלום הותקף מורה באלימות על ידי רעולי פנים חמושים באלות וגם אז הושבתו הלימודים בבית הספר על ידי ארגון המורים.




"הורים אלימים לא מוענשים בחומרה"



בנוסף, מורה מתיכון "טומשין למדעים" בטירה הותקפה על ידי אם של אחת התלמידות. מדובר במקרה אלימות מילולית ופיזית בו האם השליכה נעל על המורה בשטח בית הספר. בעקבות המקרה, ארגון המורים העל יסודיים השבית גם אז את הלימודים. נ', מורה בבית הספר, אמרה ל"מעריב-אונליין" לאחר המקרה: "אנחנו המורים עומדים חסרי אונים ומפוחדים. תחושת הביטחון מזמן נעלמה אבל הייתה איזושהי תחושה שלנו זה לא יקרה".



נ' הוסיפה כי "כל עוד אין חוקים מרתיעים ממשרד החינוך, ימשיכו אנשים כמו אלה לבוא ולעשות מה שבא להם. לא מספיק השכר המעליב, השחיטה הרגשית הזו - מורה, אמא, בן אדם תקבל מכות בנעל מהורים? מאמא של תלמידים? לאן הגענו? למה אני חושבת פעמיים לפני שאני מדברת עם תלמיד? כי אני יודעת שיש חוק שיעניש אותי אם אני אטעה. למה האמא הזאת לא חשבה פעמיים לפני שהכתה את המורה בנעל? כי היא לא שמעה על הורים שהוענשו בחומרה על מעשה אלימות נגד מורים".