האלימות נגד הצוותים הרפואיים ברחבי המדינה, אשר הפכו למעשה שכיח בקופות ובבתי החולים, הגיעו היום (שלישי) לשיא שלילי. האחות טובה קררי, אשר העניקה טיפול בעבר לקשיש בן 78, הוצתה ונשרפה למוות בעקבות זעמו של המטופל, שעל פי גורמים, סובל מבעיות נפשיות. מדובר על מקרה קשה, אך הוא רק חלק מ-3000 מקרים שמדווחים מדי שנה, ש-25 אחוזים מתוכם כוללים גם תקיפה פיזית.



עורכת הדין, אופיר כתבי, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את הקשיש שחשוד בהצתה, אמרה לאחר שפגשה את הלקוח, ושהתה עמו: "מדובר באירוע טרגי. הקשיש, שסובל מבעיות נפשיות, טוען כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באנשי הצוות הרפואי, וכי לא שפך חומר דליק על האחות. לטענתו, רצה לפגוע ברכוש וזרק בקבוק למרכז החדר כדי לזעוק על הסבל שנגרם לו ולקבל סיוע מהרשויות".



כזכור, האירוע התרחש הבוקר בקופת חולים ברחוב קפלן בחולון, אז הגיע למקום קשיש בן 78, אדם בו טיפלה קררו בעבר ואשר לפי החשד לא היה מרוצה מאופי הטיפול שקיבל. הקשיש, ככל הנראה לוקה בנפשו, שפך עליה חומר דליק והצית אותה, כל זאת לעיני אזרחים ששהו במקום. לאחר המעשה הוא פתח במנוסה ונמלט מהמקום, אך אותר ונלקח לחקירה".



 יו"ר הסתדרות האחיות: "חייבים לאבטח. צריך להגיד 'עד פה'" 



בעקבות הרצח, סיפרה בזעם יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן בראיון ל"מעריב אונליין": "כל עם ישראל מתעורר היום לתוך בוקר מזעזע. אדם הלך למקום העבודה שלו. המקום שאמור היה להיות המקום הכי בטוח. זו לא תאונה או טרור אלא רצח לאור יום של אחות על ידי מטופל. אחות נרצחה". 
"כל פעם אנחנו מתריעים ומזהירים ולא נעשה דבר לשמור על הצוות הרפואי ולשפר את תנאי העבודה של האחיות. אני פונה לשר  הבריאות בשם כל האחיות במדינה ואנחנו מכינות פנייה מסודרת בכתב בדרישה דחופה לפגישה איתו שיהיו מכיוון משרד הבריאות סוף סוף החלטות של משרד הבריאות שיש להן שיניים. יותר שיא ממה שקרה היום – אין. ננקוט מחר בצעדים. 
"הודעתי על השבתת האחיות וכרגע יצאה הודעה על השבתת כל המערכת. משרד הבריאות צריך להגיד 'עד פה, ולא יותר'. כל פעם יש אירועי אלימות במערכת הבריאות. כותבים על זה משזרים על זה ולא קורה כלום. הכל עובר חביבי. זו אזהרה איומה. זה מסר כזה שצריך לזעזע את כולם. 
חייבים לאבטח את הצוותים מיידים עד שיהיה פתרון מהותי ומעמיק לבעיות במערכת. יש צפיפות ולחץ ויש חולים אלימים.. אומרים פה שזה אדם מעורער. לא קונה את זה. הבן אדם היה מטופל, הלך הביתה כנראה לא מרוצה. חזר ועשה את מעשה הזוועה הזה. הלך חזר ואחר כך ברח מהמשטרה. אי אפשר לפתור את זה בבעיות נפשיות שלו. הוא מטופל לא מרוצה. כך אני רואה את זה. זה לא שהוא פעל מיידית ולא ידע מה קורה איתן. אנחנו רואים את התוצאה. אחות נרצחה. נקודה.
כל הגורמים במדינת ישראל כולל הקופות וכולל בתי החולים ומשרד הבריאות והממשלה כולה – כולם אחראים. זה נוגע להיעדר משאבים, צפיפות וגורמים וחוליים סביבתיים אחרים במערת. במשך שנים אנחנו זועקות. הגיע הזמן שמישהו יטפל בזה. נקודה. שלא יחכו שעוד מקרה כזה ייקרה. היום זה אחות, מחר זה רופא. הכתובת על הקיר"