מנהל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, פרסם הערב (שלישי) פוסט בפייסבוק בו ציין את הזעזוע האישי והמקצועי שלו מהרצח של אחות קופת חולים בעיר חולון. "אנחנו מזועזעים מהאירוע הבלתי נתפס, בו טובה קררו זכרה לברכה הלכה לעבודתה כאחות במרפאה השכונתית, לעזור לחולים, לתת שירות למטופלים ונשרפה למוות", כתב.



בר סימן-טוב ציין את עובדי מערכת הבריאות כמי שנמצאים בחזית השירות והנתינה הציבורית ועושים זאת לדבריו, בשליחות אין קץ, בתנאים קשים ותשתיות שלא תמיד מספקות. "זה מקרה קיצוני, אבל עובדי המערכת חווים בעבודתם כמעט על בסיס יומיומי אירועי אלימות, מילולית ופיזית, לא פשוטים. אנחנו כואבים את כאב המשפחה וחבריה לעבודה של טובה זיכרונה לברכה, ומחזקים את ידי הצוותים הרפואיים בשעה הקשה הזאת", הוסיף.




"מקום מפגש קהילתי"



בר סימן-טוב הבטיח לפעול לחיזוק תחושת הביטחון של הצוותים הרפואיים אך לא ציין כיצד יעשה זאת: "אנחנו מחויבים להבטיח שהביטחון ותחושת הביטחון של המטפלים תישמר ותתחזק. מוקד קופת חולים השכונתי שבו אירע הטרגדיה הוא מעבר למקום שבו מקבלים רק סיוע רפואי - הוא מקום מפגש קהילתי, שבו אזרחים שונים מגיעים ומקבלים טיפול ואוזן קשבת לבעיות. שר הבריאות ואני נמצאים בקשר שוטף עם אלי דפס, מנכ"ל הכללית, כדי לתת את הסיוע".



גולשים רבים הגיבו לפוסט ותהו לגבי נהלי הביטחון בסניפים הקהילתיים של קופות החולים. "היכן האבטחה של המקום ואיך זה שאין מצלמות בחדרים? איך זה שאף אחד אחר לא בודק בכניסה?", תהתה גולשת אחת. גולשת אחרת כתבה: "נקרע הלב, עובדי בריאות המשקיעים משאבים כה רבים בטיפול באוכלוסייה נזקקת. באיזו מידה דואגים להם?". "האם אכן לא היו סימנים מקדימים? מה הנהלים במקום באירועי אלימות לסוגיה, ומתי הצוות עבר הכשרה וקיבלת כלים בהתמודדות עם לקוחות אלימים? אנא המנכ"ל, יש דרכים לטפל באלימות. שמור על העובדים", כתבה.