לראשונה מאז התפוצצה פרשת החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון לפני כשנה, הגיעו היום (רביעי) הוריו של אלאור אזריה למשכן הכנסת כדי להעביר ל-120 הח"כים מכתב הנושא את הכותרת "הסיפור האמיתי שהיה בחברון" המציג לדבריהם את הפרטים המלאים על הנעשה באותו אירוע. בפניה אומר האב: "אני פונה לנבחרי העם. אנא מכם, החזירו את בני במיידי הביתה. כפי ששלחתי אותו להגן על המדינה ועל אזרחיה בגופו. בכבוד רב, צ'ארלי, אבא הגאה בבנו".



במכתב קובל האב על כך שכמה מהעדים שהובאו להעיד נגד בנו קשורים למשפחות מחבלים. כך למשל, הזכיר כי אחד העדים היה ממשפחת רמטכ"ל החמאס לשעבר שחוסל על ידי צה"ל, ואחר ממשפחת אבו איישה שחטפו ורצחו בדם קר את שלושת הנערים מגוש עציון.



קודם לכניסתם למשכן ערכו ההורים מסיבת עיתונאים מאולתרת ליד מנורת שבעת הכנים מול משכן הכנסת, שבה אמר האב צ'ארלי: "אני מרגיש היום מה שמרגיש ראש הממשלה ומשפחתו. הפכו אותנו לאויביי העם". עוד אמר שבכוונתו לחלק לחברי הכנסת את המכתב, שלדבריו "מראה את האמת בפרשה, לא כמו שמציגים אותה בכלי התקשורת שמעוותים דברים". האב פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין ואמר כי "העם זועק לשחרר את אלאור".



צ'ארלי אזריה אמר עוד כי בני המשפחה ממשיכים בתהליך הערעור על גזר הדין ועל ההרשעה וזאת על פי עצת עורכי דינם - "אלא אם מישהו יתעורר בצמרת ויגיע לדבר שיהיה מקובל על כולם".






כשנשאל אם ישקול למשוך את הערעור במקרה של חנינה השיב כי המשפחה לא שוללת שום אפשרות. בהמשך נכנסו ההורים ללשכת הכנסת מלווים בחברת הכנסת נאווה בוקר. הם נפגשו תחילה עם השר איוב קרא, שהציע להם לפנות בדרכים המקובלות ולבקש חנינה מהרמטכ"ל ומאלוף הפיקוד, שאמר להם: "הכנסת כולה תגבה מהלך שיביא לסיום הפרשה, אנחנו מזהים שבעקבות המקרה חיילים לא רוצים להכנס לעימות עם טרוריסטים". האב צ'ארלי אמר לשר קרא: "אני אישית הצעתי בוא נרד מהעץ. לי כואב שאני רואה חיילים נפצעים בגלל הפחד, זה קורע לי את הלב כשאני שומע על שוטר או חייל שנפגע. אני אומר בוא נפסיק את כל הנזק לחברה ולצה"ל. 90% רוצים שאלאור יהיה בבית. אנשים רוצים לראות אותו חופשי. אני אומר, בוא נחזיר את האמון לפיקוד ולצה"ל, אפשר לתקן זאת וזה הזמן לכך. לכן אני כאן".



חברת הכנסת נאווה בוקר מסרה להורים כי בעצה אחת עם עורך דין שפטל פנתה לאיילת שקד, שרת המשפטים, בבקשה לשנות את ההרשעה מהריגה, על מנת שניתן יהיה להגיש בקשת חנינה. היא הציגה בפניהם עצומה עליה תחתים היום את כל חברי הכנסת. העצומה פונה  לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ומבקשת ממנו לחון את החייל. "פניתי לרה"מ, לנשיא, לשרת המשפטים, לרמטכ"ל, לשר הבטחון ולכל מי שרק אפשר".



אושרת אזריה, אמו של אלאור, סיפרה לחברת הכנסת בוקר על הקשיים שעוברים על בנה במעצר הפתוח: "אנשים חושבים שמעצר פתוח מאפשר לו להסתובב חופשי בבסיס, אבל לא. זה מעצר לכל דבר. אפילו לש.ג הוא לא יכול להתקרב ואנחנו גם לא רואים אותו בבית חוץ מפעמים בודדות".



האב צ'ארלי הוסיף "בית הדין טעה. הם הלכו לפי רוח המפקד ולא לפי הראיות. אני מבקש שתעבירו את המסמך שכתבתי לכל חברי הכנסת, שידעו שתפרו לבן שלי תיק. יש גורמים בתקשורת שמעוותים את הדברים ואני רוצה שכולם ידעו את האמת".



האם הוסיפה בדמעות "אומרם שהמחבל היה כפות או מנוטרל. אני שואלת, מה זה מנוטרל? הוא היה חי, הוא זז. גם במד"א לא הסיכמו לטפל מחשש שיש עליו מטען, ואפילו במכון הפתולוגי הגופה שלו המתינה שלושה ימים כי חששו שיש עליו מטען, ורק לאחר שהגיע החבלן הסכימו לטפל בגופה. אז מה זה אומר?"