הזעזוע והתדהמה מהמוות הנורא של טובה קררו ז"ל לא מרפים ממכריה. תושבים רבים הגיעו בשעות הבוקר למרפאת שירותי בריאות כללית ברחוב קפלן בחולון והדליקו נרות נשמה לזכרה של טובה קררו, האחות שקשיש בו טיפלה, אשר פרג' הצית אותה והביא למותה. המרפאה בה קרה האירוע סגורה עד יום ראשון ועובדי שיפוץ עוסקים בשיקום נזקי הפיח אשר נגרמו בעקבות השרפה.


המרפאה בחולון יום לאחר רצח טובה קררו, צילום: אבשלום ששוני



מטופליה של האחות הוותיקה סיפרו על מסירותה הרבה ועל הקשר איתה: "יום אחד נפגעתי ברגל ואז הגעתי כשאני בקושי הולך לטובה והיא טיפלה בי מסירות רבה. אישה טובת לב שאוהבת לעזור. המרפאה הייתה הבית השני שלה". כך סיפר חיים גינצבורג, מטופל במרפאה.



מזל יפת תושבת ותיקה באזור סיפרה: "אני 40 שנה בסניף הכרתי את טובה מהיום שהתחילה. אישה מדהימה שתמיד הייתה לה נתינה. הבת שלי לימור הייתה במרפאה רבע שעה לפני ההצתה ואיחלה לה 'שיהיה לך יום טוב ורק טוב'. לא להאמין, אנחנו בהלם".



ויקי שהכירה את טובה למעלה משלושים שנה :"תמיד עשיתי את הזריקות אצל טובה. היו כאלה שניצלו את טוב ליבה והיו צועקים עליה בזמני עומס אבל תמיד הייתה לה סבלנות וחיוך".



רוני שהגיעה להדליק נר נשמה: "היא הייתה מלאך בלבן,  הייתה מחוברת מאוד למטופלים. טיפלה באמא שלי, שהייתה מקרה אונקולוגי, והגיעה ביוזמתה לביקורי בית כשהיא תמיד שואלת ומתעניינת".


נרות לזכרה של טובה קררו, צילום: אבשלום ששוני



מנהלת הסיעוד של שירותי בריאות כללית במחוז תל אביב, אתי רוזנברג, שבאה להשגיח מקרוב על ההתקדמות בעבודות השיקום של המרפאה וההיערכות לקראת תפעולה המחודש ביום ראשון, אמרה: "הצוות של המרפאה בהלם מוחלט. מאתמול הצוות מקבל עזרה ותמיכה מבריאות הנפש, ומעבודה סוציאלית. 


רוזנברג דיווחה שהמגמה לפתוח את המרפאה ביום ראשון ובינתיים מטופלים הופנו למרפאות קרובות אחרות בעיר.



"הכרתי את טובה כבן אדם טוב עם מצב רוח טוב שתמיד ראתה בעבודתה כאחות שליחות מקצועית ועקבה אחרי כל מטופל שהיה אצלה. פשוט בלתי נתפס". סיפרה רוזנברג על קררו. בתשובה לשאלה מדוע אתמול לאחר האסון הופסקה עבודה במרפאות אחרות אמרה כי "מדובר בצעדים של ארגון העובדים, ההחלטה לא הגיעה מאיתנו".