נעצרה חשודה בגניבת מכשיר הטלפון הסלולרי של אמה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה באסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל, ובו תמונותיה של בתה. החשודה במעשה, בת 36 תושבת יישוב הסמוך לירושלים, תובא היום (חמישי) להארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים. אמה של בצלאלי ז"ל, סיגלית, הגישה את התלונה על הגניבה לפני כשבועיים ומאז מתנהלת חקירה בנושא.



במשטרה מציינים כי יומיים לאחר הגשת התלונה עצרו חוקרי המשטרה את החשודה אשר הובאה לחקירה בתחנת הראל. בהמשך, בוצע חיפוש בביתה עפ"י צו של בית המשפט. לאורך חקירתה הכחישה החשודה את המיוחס לה, ובסיומה היא שוחררה בתנאים. עם איסוף הממצאים ומכלול הראיות, עיכבו חוקרי המשטרה בעל חנות למכשירי טלפון ניידים במזרח ירושלים שבחנותו אותר הטלפון של האם.



סיגלית בצלאלי. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90



"היינו בקשר שוטף עם סיגלית, היא נגעה ללב כולנו"


מחקירתו של בעל החנות עלה כי כמה ימים קודם לכן הגיעה אליו החשודה עם בתה והשתיים מכרו לו את המכשיר. אתמול נעצרה שוב החשודה לחקירה בגין גניבה, קשירת קשר לביצוע עוון והחזקת רכוש החשוד כגנוב. כמו כן, בתה (16) עוכבה לחקירה גם היא. בחקירתן הכחישו את המיוחס להן, הנערה שוחררה בתנאים והחשודה תובא כאמור בהמשך היום בפני שופט להארכת מעצרה.



מפקד תחנת הראל סנ"צ שי נחמן ציין כי החקירה עודנה נמשכת והוסיף כי "מדובר באחת החקירות המורכבות והרגישות שנגעו ללבם של כלל שוטרי התחנה. מיד עם קבלת התלונה התחלנו בחקירה מאומצת תוך עדכון וקשר שוטף עם המתלוננת. ריכוז המאמץ החקירתי הוביל למעצר חשודה נגדה נפעל למיצוי ההליך הפלילי". 




זירת האסון בו נהרגה הילה בצלאלי ז"ל. צילום:פלאש 90




כזכור, סגן בצלאלי ז"ל נהרגה בשנת 2012, כשהייתה בת 21, במהלך החזרות לטקס המשואות המרכזי בהר הרצל. היא הייתה אמורה להשתתף בטקס כדגלנית מטעם חיל הרפואה. באירוע נפצעו שבעה חיילים נוספים לאחר שהתמוטט גשר התאורה שהקיף את הרחבה.



בחודש דצמבר 2016 גזר בית המשפט המחוזי בירושלים את עונשם של שני בכירים בחברת "עיצוב במה", שהורשעו בגרימת מותה ברשלנות של בצלאלי ז"ל. על טאימורז ליאונידזה, מנהל התפעול של החברה, נגזרו שבעה חודשי מאסר בפועל, והוטל עליו לשלם פיצוי בסך 9,000 שקלים למשפחתה של בצלאלי ולנפגעים הנוספים באירוע. גם על אלעד לביא, סמנכ"ל התפעול בחברה, הוטל לפצות את המשפחה בסכום של 9,000 שקלים, והוא נידון לשישה חודשי מאסר בפועל.



בגזר הדין נתן בית המשפט תוקף להסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם הנאשמים. בנוסף לזה, בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל לפני כחמש שנים, בגין גרם מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות, והטיל עליה לשלם פיצויים בסכום של 120,000 שקלים.



השופט קבע בהחלטתו כי חברת עיצוב הבמה "הזניחה במידה ניכרת את חובת הפיקוח והאישור ההנדסי על הפרויקט". בעניין שני הנאשמים שנותרו - אורן ורשבסקי, מהנדס המבנים, ויצחק צוקר, יועץ הבטיחות של הטקס, התיק ממשיך להתנהל והם אינם היו כלולים בהסדר.