צלבי קרס על דגל ישראל והכיתוב "משטרת ישמעאל" אותרו ע"י המשטרה השבוע במאחז "גבעת הבלדים" הסמוך לגבעת השחר שבבנימין. צבי סוכות, תושב יצהר, ששוחח הבוקר (חמישי) עם שי גולדשטיין, אורי גוטליב, לאה לב ודוד ליפשיץ בתוכנית הבוקר שלהם ב-103FM, התייחס לפרשה וטען כי המשטרה שמגיעה למקום מתעללת באופן יומי בנערים שנמצאים שם.



"תמיד הכי נחמד להסתכל על מה שמישהו כתב בשירותים כשהיה לו משעמם. מה שקורה שם, זה שגרים ילדים בגילאי 14-16, שמנסים ליישב את המקום. המשטרה כל יום מגיעה לשם ומציקה להם ומרביצה להם מכות", כך סוכות.



מדוע למה בני 14 מקימים מאחז?
"את זה תשאל אותם, אלה לא הילדים שלי. אי אפשר לנתק דבר מהרקע שלו. כשילד בן 14 בכל יום חווה התעללות של המשטרה אז זה מה שיוצא".





למה אתה לא יוצא נגד המעשה?
"קודם כל זה כי אתה לא מקשיב. אתה מוזמן להקשיב למה שאני אומר מתי שמראיינים אותי ולמה שאני כותב בפייסבוק. ברור שאני מתנגד לדברים הללו, אבל כן חשוב לי להסביר את הרקע. יש פה משהו שהוא לא חוקי, אתה צריך להבין".



הימצאותם של הנערים שם אינה חוקית
"קודם כל, זה שהם נמצאים שם זה הפרה של אני לא יודע איזה חוק. אולי בנייה לא חוקית. אתה יודע כמה בתים לא חוקיים יש בארץ? על כל בית לא חוקי המשטרה מגיעה כל יום, לוקחת אנשים פרטיים ומרביצה להם אם קצת מתחצפים אליה?".



"יש גם בתים לא חוקיים שהורסים אותם"
"בסדר, אני לא נגד לאכוף את החוק. אני אומר שיש פה התעללות קיצונית".



"הם לא אמורים להיות שם"
" אוקיי בסדר. גם לא היו אמורים להיות באום אל חיראן".



"והם משתוללים"
"לא הם לא משתוללים אחי, זה מה שאתה לא מבין".



הם יושבים בשקט והמשטרה באה?"
"כן אני אומר לך שזה מה שקורה. מגיעה אליהם משטרה לפחות פעם ביום כדי להציק. הם לא באים לפנות אותם אבל מגיעים כל יום. כן אני אומר לך שזה מה שקורה".