הקטל בכבישים: שלושה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שונות ברחבי הארץ היום (חמישי), בתוך כחצי שעה. בכביש 6, בין מחלף אייל לחורשים, פגע רכב פרטי במשאית. כוחות ההצלה דיווחו על גבר בשנות ה-60 לחייו שנלכד ברכבו כשהוא ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו. בתאונת דרכים אחרת, סמוך למושב רמות בצפון, התהפך טרקטור בכביש 92 והנהג, עובד זר בשנות ה-30 לחייו נמחץ על ידי הטרקטור. מותו נקבע במקום.



בתאונה נוספת בטייבה פגע נהג רכב פרטי בנער בן 13. הוא פונה לבית החולים במצב קשה ושם נאלצו לקבוע את מותו. בוחני תאונות דרכים של מרחב שרון עיכבו נהג הרכב לחקירה.



חובש בכיר במד"א שהגיע לזירת התאונה בכביש 6, דניס פולקוב, סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד, כשהגענו למקום ראינו את נהג הרכב הפרטי לכוד כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. במקביל לפעולות החילוץ המורכבות של לוחמי האש ניסינו להעניק לו טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. נהג המשאית נבדק במקום ולא נזקק לטיפול רפואי".



זירת התאונה בכביש 6. צילום: דוברות מד"א
זירת התאונה בכביש 6. צילום: דוברות מד"א



פרמדיק מד"א, אלי בן סימון, שהגיע לזירת התאונה בצפון סיפר: "כשהגענו למקום ראיתי בסמוך לטרקטור גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה, ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא ללא רוח חיים ובתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותו".



זירת התהפכות הטרקטור בצפון. צילום: דוברות מד"א
זירת התהפכות הטרקטור בצפון. צילום: דוברות מד"א



על פי נתוני עמותת 'אור ירוק', נהרגו מתחילת השנה 70 בני אדם בתאונות דרכים, נתון דומה למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ארז קיטה, מנכ"ל העמותה אמר: "הקטל בדרכים נמשך, שנה חמישית ברציפות ועדיין לא מצאו זמן בממשלה לקיים דיון אחד רציני כיצד ניתן לצמצם את מספר ההרוגים. בכל יום בממוצע נהרג אדם בתאונת דרכים אבל בממשלה עסוקים בלהאשים רק את הנהגים. כבר מזמן היה צריך להכריז על מצב חירום בכבישים ולהוסיף 300 ניידות ו-300 שוטרים להגברת האכיפה בכבישים. אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים".



במקביל, בשבוע הבא תתכנס ועדת הכלכלה לישיבה מיוחדת להמשך המאבק בקטל בדרכים – ותקבל דיווח משר התחבורה והבטיחות בדרכים כץ. במסגרת המאבק תמשיך הוועדה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להחמרת ענישה נגד נהגים עבריינים, ותעסוק בבעיות שמונעות יישום החוק שאישרה ונועד לתת לפקחים העירוניים סמכויות לאכוף עבירות רוכבי אופניים חשמליים.