1. בוקר של טרור בפריז: מוסלמי יליד 78' בעל אזרחות צרפתית נורה ונהרג הבוקר (שבת) לאחר שניסה לחטוף את נשקה של חיילת צרפתייה שהוצבה בשדה התעופה אורלי בפריז. בחקירת האירוע, עלה כי התוקף היה מוסלמי קיצוני והיה תחת פיקוח רשויות הביטחון במדינה בעקבות החשד כי מעורב בפעילות טרור, בנוסף לכך, הוא היה מעורב בתשעה מקרים של הברחת סמים ושוד מזויין.



בתחילת האירוע ירה המחבל בשוטר ופצע אותו לאחר שהשוטר ביקש לבחון את מסמכיו. לאחר מכן הוא חטף רכב באיומי אקדח ונסע לשדה התעופה, שם הוא ניסה לחטוף את נשקה של החיילת, כשהוא מפילה אל הקרקע. החיילת נלחמה בתופף ומנעה ממנו לחטוף את נשקה, ושני חיילים נוספים שהיו עמה ירו בו למוות.  



שר הביטחון הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן שיבח את החיילים וציין את "מקצוענותם  והאיפוק שלהם", שהגנו על חברתם ועל ביטחון הציבור. 




2. רקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה בשטח פתוח, צה"ל תקף בתגובה



אזעקת צבע אדום הופעלה הבוקר במועצה האזורית חוף אשקלון ביישובים יד מרדכי ונתיב העשרה. לאחר זמן קצר זוהתה נפילת רקטה בשטח פתוח, לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. חבלני המשטרה הגיעו למקום וטיפלו בנפל. טנקים וכלי טיס הגיבו לירי הרקטה ותקפו שתי מטרות חמאס בצפון רצועת עזה.



"התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע מוקדם יותר הבוקר לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה", נמסר בהודעת דובר צה"ל.



לכתבה המלאה




רקטה שנורתה לעבר חבל שלום. ארכיון. צילום דוברות המשטרה
רקטה שנורתה לעבר חבל שלום. ארכיון. צילום דוברות המשטרה



3. שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחת הבהרה בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה


יום לאחר שמונה לתפקידו, שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ הרוסי בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה. בשיחה דרשה רוסיה הסברים בנוגע לתקיפה. מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקיפה ואמר כי  "המדיניות שלנו מאוד עקבית. כשאנחנו מזהים ניסיונות להעביר נשק מתקדם לידי חיזבאללה, ויש לנו את המודיעין, ויש לנו את ההיתכנות המבצעית, אנחנו פועלים למנוע את זה. זה מה שהיה וזה גם מה שיהיה".



לכתבה המלאה

מתחים עם מוסקבה? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: רויטרס
מתחים עם מוסקבה? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: רויטרס


4. דוד ביטן מאיים: "אם לנתניהו יימאס מהבית היהודי ומכולנו - נלך לבחירות"


"אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, הוא יפרק הכול ונלך לבחירות ונצא מחוזקים", כך אמר היום יו"ר הקואליציה דוד ביטן אירוע "שבתרבות" בחיפה, בהתייחס למתיחויות האחרונות בקואליציה. "הבית היהודי וכולנו אומרים 'הממשלה תלויה בנו' - והגיעו מים עד נפש", אמר ביטן. "הגיעו מים עד נפש. הכיוון הוא לא נכון". עוד טען בדבריו כי החקירות הפליליות של ראש הממשלה לא קשורות לאפשרות שהבחירות יוקדמו.



גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס לאפשרות של בחירות באירוע "שבתרבות" בבאר שבע ואמר כי לדעתו, "הבחירות רחוקות. אנשים מעלים תסריט שביבי יעשה בחירות בזק – אבל זה לא פשוט. יש עוד זמן".



לא מפחד מבחירות. דוד ביטן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
לא מפחד מבחירות. דוד ביטן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



5. ברק: "לא בטוח שהיה הכרחי לשגר את טיל החץ"


בנוסף לדבריו בנוגע לבחירות, התייחס ברק לשיגור טיל החץ לעבר טיל הנ"מ ששיגר צבא סוריה לעבר מטוס חיל האוויר שהשתתף בתקיפה בסוריה. בשיחה אמר ברק כי "פעולה כנגד ניסיון לחמש בנשק מתקדם את חיזבאללה היא עניין חשוב ביותר, וזו מדיניות מוצדקת שחשוב להמשיך בה", אך סייג את דבריו וציין כי "מבחינת הצורך, אני מניח שהתחקיר יבדוק אם זה היה הכרחי, כי טילי קרקע-אוויר לא מתפוצצים על יישוב ויכול להיות שבמחשבה יותר מעמיקה לא היה צריך לשגר טיל כזה שמכריח אותה להודות בפעילות", אמר. 





6. תת-מזכ"לית באו"ם מתפטרת בגלל דוח בו כינתה את ישראל "מדינת אפרטהייד"

רימה חאלף, תת מזכ"לית באו"ם והאחראית לענייני פיתוח מערב אסיה, התפטרה מתפקידה ביום שישי לאחר שהתבקשה על ידי מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לגנוז דוח בו כינתה את ישראל "משטר אפרטהייד".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר כי "החלטת המזכ"ל היא צעד חשוב בהפסקת האפליה נגד ישראל. מקומם של פעילים אנטי-ישראליים הוא מחוץ לאו"ם. חאלף פעלה במשך שנים בכדי לפגוע במדינת ישראל, קידמה את תנועת ה-BDS באופן שוטף והייתה צריכה לעזוב את תפקידה לפני זמן רב".

7. 
השף יונתן רושפלד עוזב את תכנית ריאליטי הבישול המצליחה מאסטר-שף


 לאחר ספקולציות ושמועות, פרסם היום השף יונתן רושפלד פוסט בחשבון האינסטגרם שלו, בו הודה לחבריו לצוות השופטים וכתב: "תודה לכל הצוות. לחיים כהן שהביא אותי בעונה השנייה מהחיים האנונימיים שלי למסך. תודה לקהל למשתתפים ותודה להפקה. וכמובן תודה לכם בבית שנשארתם ערים. נתראה בקרוב בתכנית חדשה". את מקומו צפוי למלא השף ישראל אהרוני.

צילום מסך: אינסטגרם
צילום מסך: אינסטגרם


לכתבה המלאה