פרסום ראשון: מטה הפעולה של הנכים מאיים לצאת עוד היום (ראשון) בשביתת רעב עד העלאת קצבאות הנכות לגובה שכר המינימום. "לא ניתן עוד לכחלון ולממשלה לשחק בנו ולגרור רגליים", אומרים בארגוני הנכים. היום צפויה לעלות בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק המבקשת להשוות את קצבת הנכות הכללית לגובה שכר מינימום של ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) לאחר שהצעת חוק דומה של ח"כ אילן גילאון (מרצ) כבר עברה קריאה טרומית בכנסת אך מעוכבת על ידי הממשלה. 
 
על פי כל ההערכות יבקש האוצר מוועדת השרים לדחות שוב את ההכרעה על תמיכת הקואליציה בהצעת החוק של בוקר באמתלה של ניסיון לגבש מתווה ממשלתי לתיקון קצבאות הנכות עליו תמליץ ועדה שמינה השר כחלון בראשות פרופ' ירון זליכה שעדיין לא הגישה את מסקנותיה.  ארגוני נכים זועמים על הסחבת סביב שתי הצעות החוק ויפגינו היום מול משרד האוצר נגד השר כחלון בשעה שבמשרד רה"מ הסמוך תתכנס ועדת השרים לחקיקה.
 
"היום בשעה 12:00 נהיה מול משרד האוצר בירושלים ונאמר לראש הממשלה ולשר האוצר - הקשיבו לנו, אנחנו מול משרד האוצר ונמשיך להיות שם כי אנו מוחים על ההתנהלות ועל דרך הפעולה ולא נקבל שום פתרון אחר או שונה מלבד קצבת נכות בגובה שכר המינימום. אלו התנאים שלנו ולא ניתן את הסכמה שלנו לשום פתרון אחר", אומרים במטה הפעולה של הנכים. 

כל מתווה של פחות משכר מינימום - מביש" 
"מאסנו שסוגרים את הדיון על הגורל שלנו מאחורי הגב שלנו ובלי הסכמה שלנו, נמאס לנו מזריקת הפירורים, נמאס לנו משיטת הפרד ומשול של הממשלה ואנחנו איתנים בדרישה שלנו" מוסיף קובי כהן, יו"ר מטה הפעולה של הנכים. "אנחנו יודעים מה טוב עבורנו ומצוקה של עשרות שנים חייבת להסתיים פה ועכשיו. עוני ופרנסה מתחת לקו העוני על לא עוול בכפינו לא מקובלים עלינו יותר. אנחנו באים היום כדי להישאר ונישאר עד שיפנימו ובכלל זה יציאה לשביתת רעב מול האוצר. אם הממשלה לא תענה לדרישה שלנו, נדאג לחבור בבחירות הבאות ולהצביע בעבור מועמדים חדשים כאלה שלא פגעו בנו בעבר ובהווה ולא נתמוך בבחירות הבאות בשום מפלגה שפגעה בנו בעבר ובהווה, כזו שמסרבת להכיר במציאות הקשה שלנו ובזכות שלנו להיות אזרחים שווים, כי אנחנו נכים, לא חצאי אזרחים". 
 
במטה הפעולה של הנכים אומרים ל"מעריב אונליין" כי הם אינם סומכים את ידם על ועדת זליכה וכי על פי מיטב הבנתם את הגורמים היושבים בוועדה, לא תהיה בהמלצותיה שורה תחתונה של קצבת נכות המאפשרת קיום מינימלי בכבוד. "כל מתווה של פחות משכר מינימום כקריטריון לקצבת הנכות הוא מתווה מביש ולא נסתפק בו".