זוג הורים בשנות הארבעים לחייהם, לא ידעו שהסכסוך ביניהם כל כך עמוק גם אחרי שחלפו שש שנים מהגירושין. במסגרת הסכם הגירושין עבר הבן להתגורר עם אמו בעיר גדולה סמוך לגבול הצפוני. האב נשאר מאחור באזור השרון. למרות המרחק, הדם הרע לא הפסיק לזרום. לפני כחודשיים עלה הקרב בין בני הזוג מדרגה. כשעלתה לדיון סוגיית חגיגת בר המצווה של בנם. ההורים הגרושים החליטו לציין את האירוע בחגיגה גדולה, אבל כל אחד משך לכיוון שלו. בסופו של דבר בגלל חילוקי דעות, הם ציינו את האירוע כל אחד עם מאות מוזמנים, אבל בנפרד.

האב, באמצעות עורכת הדין שרין סולן, מגולל בבקשה שהגיש השבוע לבית המשפט למשפחה - בו תבע משמורת משותפת - התנהלות הזויה של גרושתו על גבו של הילד שכל חטאו היה שהגיע לגיל מצוות. בין יתר הטענות ששטח האב בפני בית המשפט הוא ציין כי "כשהתברר לאמו של הילד כי אני מתכן עבורו חגיגת בר מצווה מפוארת באולם אירועים עם מאות מוזמנים, אמו יזמה חגיגה משלה באירוע נפרד בצפון עם מאות מוזמנים מצד המשפחה שלה".
עו"ד סולן ציינה כי בשלב מסוים ניסתה האם לחבל באירוע שיזם האב. "אחרי שהתברר לה כי האירוע הולך להיות גרנדיוזי, היא הפיצה הזמנה לעשרות תלמידי כיתתו בצפון וביקשה מכולם להגיע לאירוע". 


עורכת הדין שרין סולן
עורכת הדין שרין סולן

 
מטרת האם, טענה עו"ד סולן היתה  לחבל באירוע וליצור לחץ לא טבעי באולם. רק ברגע האחרון ,כשהתברר כי הילדים דרשו הסעה מהצפון ,הבין האב כי התלמידים הוזמנו בניגוד לידיעתו. "זה היה יכול להיגמר בביזיון גדול", טען בבקשת המשמורת.
אירוע אחר היה סביב לימודי הבן לקראת העלייה לתורה. מאחר ומדובר בזוג ממוצא אשכנזי סוכם כי האם תדאג שרב אשכנזי ילמד את בנה את הברכות. "שבועיים לפני בר המצווה התברר לאב כי הילד לא מוכן", טוין האב. 
 
עו"ד סולן ציינה כי בסופו של דבר למד הבן את הברכות בסגנון ספרדי בבית הכנסת שבו נוהג אביו להתפלל, אבל המבוכה שלו היתה גדולה והוא נגרר למאבקי כח והפך לקורבן בעל כורחו. האב מבקש מבית המשפט להורות על משמורת משותפת לטובת בנו.