האלימות כלפי מורים מצד תלמידים נמשכת. לאחר שתלמיד כיתה ג' בבית הספר היסודי "רבין" בכפר תבור, רדף והיכה את אחת המורות, הסתדרות המורים הודיעה אתמול כי  תשבית היום (חמישי) למשך שעה את בית הספר, במחאה על האלימות הגואה. הלימודים יושבתו למשך שעה ויחלו בשעה השנייה.



עפרה גזית, יו"ר סניף הסתדרות המורים בעפולה, אמרה ל"מעריב אונליין" כי מדובר בילד שהציק לתלמיד אחר בכיתה והמורה ניסתה להפסיק זאת: "התלמיד התעצבן על המורה והוא החל לתקוף אותה. המורה נמנעה מלגעת בו ולעצור אותו כדי שלא יגיד שהיא הרביצה לו ואז באה מורה אחרת לסייע לה אבל הוא המשיך לרדוף אחריה להכות אותה".



"גופם ונפשם של המורים הוא לא הפקר", מדגישה גזית ומציינת כי "השבתתי הפעם את הלימודים לשעה, בפעם הבאה זה יהיה לשעתיים ובפעם השלישית זה יהיה לכל היום". המקרה אירע היום והמורה לא הגישה בינתיים תלונה נגד התלמיד והיא עדיין מתאוששת, אך לטענת גזית מלבד מכות יבשות, הפגיעה היא בעיקר נפשית: "כבודה נפגע, הפגיעה היא בנפש, אני לא מוכנה שמורים יקבלו מכות מהורים או מתלמידים".



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, התייחסה למקרה ואמרה כי "הסתדרות המורים תשבית בכל פעם שעובד הוראה יהיה חשוף להתנהגות אלימה כלפיו. אתייחס באפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות כנגד עובדי הוראה״.



במקביל לאירוע האלימות בבית הספר היסודי בכפר תבור, ארע מקרה אלימות נוסף בבית ספר תיכון בקריית חיים שלאחריו, סניף חיפה של ארגון המורים העל יסודיים הודיע על השבתה של הלימודים בתיכון זה מחר בין השעות 8:00 ל-9:30, כאשר בשעה השלישית תועבר לכל התלמידים בבית הספר שעת חינוך בנושא סובלנות ומניעת אלימות.



מדובר על שביתה שמגיעה לאחר שארעו ארבעה מקרי אלימות בשבועיים האחרונים של איומים ובריונות מילולית אלימה של הורי תלמידים כלפי מורים שחשו מאויימים בבית הספר. בין היתר, מקרה של מורה שניסתה להפריד בין תלמידים שזרקו כיסאות אחד על השני וחששה שיפגעו בה לאחר שלא היו מרוצים שהיא מנסה למנוע זאת מהם. במקרה אחר רכזת שכבה נפגשה עם הורה של תלמיד וההורה איים לפגוע בה.



לאור מקרה הרצח הטראגי של האחות טובה קררו ז"ל, במערכת החינוך בדומה למערכת הבריאות מודאגים וחוששים מהסלמת האלימות כלפי הצוותים החינוכיים. מורים רבים חשים מאוימים ולא בטוחים בסביבת העבודה שלהם ולכן הסתדרות המורים וארגון המורים החליטו על ההשבתה, על אף שזה לא נעשה בשיתוף.



כזכור, רק בשבוע שעבר הודיע ארגון המורים כי מערכת החינוך העל יסודית ברחבי הארץ תושבת לשעתיים בשל מעשי אלימות כלפי מורים בתקופה האחרונה. "לאור התגברות גל האלימות כלפי מורים מחד גיסא וחוסר ההתייחסות והעשייה של שר החינוך מאידך, אנו מפעילים את סכסוך העבודה שהוכרז בנדון ומחר, יום רביעי ה-15.3 יושבתו הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית בין השעות 8:00 ל-10:00", נכתב בהודעה של הארגון.



בנוסף, בשבוע שעבר אם איימה על מורה שתרצח ותשרוף אותו ובנוסף תוציא לו את העיניים, ובתגובה ארגון המורים הודיע כי מוסד הלימודים בפסגת זאב יושבת. מדובר באיומים חמורים. כמו כן, בחודש פברואר ארעו מספר מקרי אלימות נוספים בבתי ספר שכוונו כלפי מורים. בבית ספר "אל סלאם" בשגב שלום הותקף מורה באלימות על ידי רעולי פנים חמושים באלות וגם אז הושבתו הלימודים בבית הספר על ידי ארגון המורים.



בנוסף, מורה מתיכון "טומשין למדעים" בטירה הותקפה על ידי אם של אחת התלמידות. מדובר במקרה אלימות מילולית ופיזית בו האם השליכה נעל על המורה בשטח בית הספר. בעקבות המקרה ארגון המורים העל יסודיים השבית את הלימודים.