שבוע וחצי לאחר הרצח המזעזע של אחות קופת חולים כללית טובה קררו על ידי אשר פרג', מטופל שלא היה שבע רצון מהטיפול, שפך חומר דליק והצית אותה למוות, נעצר אמש תושב חולון בן 66, בחשד שאיים להצית מרפאה אחרת של אותה קופת חולים ברחוב הציפורן בחולון. במרחב איילון במשטרה הוגשה אתמול תלונה על ידי הצוות הרפואי במרפאת קופת חולים כללית, לפיה מבוטח של הקופה שהגיע קודם לכן לסניף, איים לשרוף את המרפאה וזאת במהלך דין ודברים שהתפתח בינו לבין הצוות הרפואי.



זמן קצר לאחר הגשת התלונה נעצר החשוד ומחקירה ראשונית עולה כי הוא הגיע למרפאה ובנוכחות חולים אחרים, בעת ויכוח שהתגלע בינו לבין הצוות הרפואי איים עליהם: "אני אחזור לשרוף לכם את המרפאה". היום יובא החשוד לבית משפט השלום בתל אביב שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. 




טובה קררו ז"ל. צילום:דוברות מד"א
טובה קררו ז"ל. צילום:דוברות מד"א



לפני כשבוע האחות טובה קררו, אשר העניקה טיפול בעבר לקשיש בן 78, הוצתה ונשרפה למוות בעקבות זעמו של המטופל. מדובר היה על מקרה קשה, אך הוא רק חלק מ-3000 מקרים שמדווחים מדי שנה, ש-25 אחוזים מתוכם כוללים גם תקיפה פיזית.




עורכת הדין, אופיר כתבי, שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את הקשיש שחשוד בהצתה, אמרה לאחר שפגשה את הלקוח, ושהתה עמו: "מדובר באירוע טרגי. הקשיש, שסובל מבעיות נפשיות, טוען כי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באנשי הצוות הרפואי, וכי לא שפך חומר דליק על האחות. לטענתו, רצה לפגוע ברכוש וזרק בקבוק למרכז החדר כדי לזעוק על הסבל שנגרם לו ולקבל סיוע מהרשויות".



כזכור, האירוע התרחש בקופת חולים ברחוב קפלן בחולון, אז הגיע למקום קשיש בן 78, אדם בו טיפלה קררו בעבר ואשר לפי החשד לא היה מרוצה מאופי הטיפול שקיבל. הקשיש שפך עליה חומר דליק והצית אותה, כל זאת לעיני אזרחים ששהו במקום. לאחר המעשה הוא פתח במנוסה ונמלט מהמקום, אך אותר ונלקח לחקירה.