איום בשביתת רעב: הנהגת חמאס בכל בתי הכלא בישראל, בתיאום עם הנהגת חמאס עזה, הודיעו כי הם שוקלים שביתת רעב, כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 10. לפי הדיווח, הם העבירו רשימת דרישות לשיפור בתנאיהם לשירות בתי הסוהר: שיפור בביקורים, בטלוויזיות, במגורים ודרישות נוספות. האיום הוא שאם לא ימולאו הדרישות תהיה שביתה ארוכה ואף אלימה, כולל מהומות בבתי הסוהר. 



בעקבות כך, בשירות בתי הסוהר החלו בדוח שיח עם מנהיגי האסירים הביטחוניים. מהשב"ס נמסר: "שב"ס לא מנהל מו"מ עם אסירים. אנו מכירים את הכוונות לשבות ונערכים לכך. פעולות אלה לא חוקיות ומי שישבות ייאלץ לשאת בתוצאות ובעונש". עוד נמסר בדיווח כי מנהיג ארגון החמאס בעזה, יחיא סנוואר, נאם אתמול בפעם הראשונה ודיבר על האסירים הביטחוניים. מה שמאשר את השפעתו על אסירי חמאס בישראל.



לפני כשנתיים ניסתה הכנסת לקדם הצעת חוק לפיה ניתן יהיה להזין בכפייה אסירים ביטחוניים השובתים רעב. לפי ההצעה, ניתן להעניק את הטיפול הרפואי גם אם האסיר מתנגד לכך וסוהר יוכל להפעיל כלפיו כוח כדי לאפשר את הטיפול.




"שביתת רעב - סוג של פיגוע התאבדות"



בדברי ההסבר להצעה נכתב: "שביתות רעב של אסירים הן תופעה מוכרת, אשר חוזרת על עצמה במציאות הישראלית במשך השנים, לשם קידום תכליות שונות של ציבור האסירים השובתים. לעתים מתאפיינות שביתות הרעב בכך שמשתתפים בהן מספר גדול של אסירים, וכן בכך שחלק מן האסירים מתמידים בשביתת הרעב למשך פרק זמן ממושך, אשר בחלק מהמקרים מגיע עד כדי סיכון חייהם. מצב דברים זה מחייב גיבוש של דרכים ראויות ומתאימות לצורך התמודדות עם שביתות הרעב".



השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר אז בדיון כי "שביתת רעב עד מוות היא סוג של פיגוע התאבדות. אנחנו במדינת ישראל תמיד מקדשים את ערך החיים ולכן לא נאפשר להתאבדות להתרחש, לא בתלייה, לא בחגורת נפץ ולא בשביתת רעב".