רופאים ליום אחד: ילדים המאושפזים במחלקה הפנימית של בית החולים "סורוקה", חוו ליום אחד כאילו הם הרופאים ולא המטופלים. שבוע החינוך המדעי של מכון דוידסון למדע מתקיים בפעם השלישית ובמסגרת אחת מכ-60 הפעילויות הרבות במהלכו, הגיעו אתמול מדריכים של המכון יחד עם מדריכים מעמותת "אופנים" והעבירו פעילות חווייתית לילדים.



הפעילות עסקה בין היתר במדע שמאחורי התנהלות היומיום בבית החולים והסברים על הטיפולים אותם חווים הילדים, כמו איך פועלת מערכת הלב, מה זה דימות, כיצד לקרוא צילום רנטגן, כיצד לטפל בשבר ועוד. יוליה סגלין, מנהלת שבוע החינוך המדעי מטעם מכון דוידסון, מסבירה כי המכון הוא למעשה עמותה שהיא הזרוע החינוכית של מכון ויצמן הפועלת כדי לקדם חינוך מדעי. על הפעילות עם הילדים בבית החולים אמרה כי "אנחנו רוצים לגרום לילדים להרגיש רופאים ליום אחד, להוציא אותם מהמקום בו הם נמצאים לכמה שעות. בשנה שעברה השתתפו בערך עשרת אלפים בני נוער ומבוגרים ברחבי הארץ והשנה אנחנו רוצים להכפיל את הכמות".



אלי דרור, מנכ"ל עמותת אופנים, ששותפה לתוכנית ב"סורוקה", מציין כי העמותה מביאה עושר חינוכי והעצמה לילדים בפריפריה הרחוקה כדי לעודד את שאיפותיהם להשכלה ולתרומה לעצמם ולחברה כולה. "במסגרת השבוע המדעי חשבנו שיהיה נכון להביא לילדים שבצד השני הזקוקים לטיפול הרפואי ולתת להם להיות רופאים ליום אחד. הם למדו במהלך הפעילות על מערכת הלב, יתנסו בלהכין גבס כשהפעילות נעשית בשיתוף מחלקת הילדים בבית החולים ויחידת הנוער וישולבו בה מדריכים מהעמותה וסטודנטים לרפואה".



במהלך השבוע יערכו עשרות פעילויות כמו טורניר הכספות הבינלאומי בו ישתתפו עשרות תלמידים מהארץ ומהעולם ויתחרו על המקום הראשון בבנייה ובפריצת כספות. פרופסור דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה, יערוך מפגש מקוון בשידור חי עם תלמידים מכל הארץ, יערכו הרצאות של מדענים בפאבים ובתי קפה בכל הארץ, מיניבוס המדע יסייר ברחבי ישראל עם מדעני מכון דוידסון ויעצור בנקודות שונות להדגמות. יערכו הפעלות ויצירות בנושאי מדע ויתקיימו עוד עשרות פעילויות בארץ ובמכון דוידסון עצמו.