מחריפים את המאבק. מאות עובדי חיפה כימיקלים חוסמים בשעה זו (שלישי) את צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על פיטוריהם הקרבים. המפגינים קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר ולהציל אותם. במודעה שפורסמה היום בכלי התקשורת נכתב "אדוני ראש הממשלה, הצילו! סגירת מפעל חיפה כימיקלים, בצפון ובדרום, שולחת אותנו, 1500 משפחות, לרחוב ערב חג הפסח. אתה מחזיק את המפתח לפתרון. רק אתה יכול לעצור את הסיוט הזה ולהציל אותנו".



העובדים מסרו כי "בעוד מספר ימים צפוי מפעל חיפה כימיקלים להיסגר ו-1500 עובדים יפלטו ממעגל העבודה. קיימים פתרונות, אין סיבה לסגור את המפעל ולפטר את העובדים. אנחנו במלחמה על הבית שלנו, על הפרנסה שלנו. אין לנו ברירה אלא לנצח".

הפגנת עובדי חיפה כימיקלים בצומת עזריאלי


מן המשטרה נמסר כי מדובר בהפגנה לא חוקית אשר גרמה לסגירת הצומת על מנת לא לסכן חיי אדם. כרגע המפגינים פונו והצומת נפתח חזרה לתנועה.

אתמול הצטרפה ההסתדרות למאבק עובדי חיפה כימיקלים. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע על סכסוך עבודה בתעשייה ובקרב מעסיקים בדרום הארץ. בהודעה שפרסם קרא ניסנקורן ״לכל הצדדים להגיע לפתרון אמתי שימנע אובדן אלפי מקומות עבודה באזור מוכה אבטלה, ערב חג הפסח".



מודבר בהפגנה ראשונה משותפת של ארגון לכח לעובדים המייצג את עובדי חיפה כימיקלים צפון ולהסתדרות, המייצגת את עובדי חיפה כימיקלים דרום. מכח לעובדים נמסר: "העובדים מפגינים בדרישה לשמור על מקומות העבודה וההסכמים הקיבוציים שהושגו בשנים של עבודה קשה ומאבקים.



העובדים האשימו את שר האוצר משה כחלון בהפגנת חוסר רגישות חברתית. יו"ר ועד העובדים במפעל אמר לפני שלושה שבועות כי "בגללו כולנו נהיה מובטלים בחג, והממשלה דואגת רק לתל-אביב ומפקירה את הפריפריה. אם יפטרו אותנו לא נוכל למצוא עבודה. שיעור האבטלה בחיפה ובדרום כפול מהאבטלה בת"א".



בארגוני סביבה ובכנסת מאשימים רבים את ההנהלה בספין על גב העובדים וטוענים כי מדובר בניסיון של הנהלת החברה להלך אימים על הממשלה כדי לבטל את פסק דין ריקון מכל האמוניה בחיפה עד תחילת החודש הקרוב, צעד שיאלץ את החברה להשקעה ניכרת בחלופות הקיימות למכל שלא קידמה עד היום. זאת ועוד, ההנהלה לא הציגה עד כה לכנסת ולאוצר הוכחות כי רווחיותה ופעילותה תיפגע אנושות מריקון המכל המסוכן ותחייב פיטורים וסגירת הפעילות בישראל והעובדים עצמם טרם זומנו לשימועים לפני פיטורים.